Глава 8
ДЕРЖАВНI ТА КОМУНАЛЬНI УНIТАРНI ПIДПРИЄМСТВА
ДЕРЖАВНI ТА КОМУНАЛЬНI УНIТАРНI ПIДПРИЄМСТВА
1. Державне унiтарне пiдприємство утворюється компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку на базi вiдокремленої частини державної власностi, як правило, без подiлу її на частки, i входить до сфери його управлiння.
2. Орган державної влади, до сфери управлiння якого входить пiдприємство, є представником власника i виконує його функцiї у межах, визначених цим Кодексом та iншими законодавчими актами.
3. Майно державного унiтарного пiдприємства перебуває у державнiй власностi i закрiплюється за таким пiдприємством на правi господарського вiдання чи правi оперативного управлiння.
5. Державне унiтарне пiдприємство не несе вiдповiдальностi за зобов'язаннями власника i органу влади, до сфери управлiння якого воно входить.
6. Органом управлiння державного унiтарного пiдприємства є керiвник пiдприємства, який призначається органом, до сфери управлiння якого входить пiдприємство, i є пiдзвiтним цьому органовi.
7. Законом можуть бути визначенi особливостi статусу керiвника державного унiтарного пiдприємства, в тому числi встановлено пiдвищену вiдповiдальнiсть керiвника за результати роботи пiдприємства.
8. Державнi унiтарнi пiдприємства дiють як державнi комерцiйнi пiдприємства або казеннi пiдприємства.
1. Державне комерцiйне пiдприємство є суб'єктом пiдприємницької дiяльностi, дiє на основi статуту i несе вiдповiдальнiсть за наслiдки своєї дiяльностi усiм належним йому на правi господарського вiдання майном згiдно з цим Кодексом та iншими законами, прийнятими вiдповiдно до цього Кодексу.
3. Статутний фонд державного комерцiйного пiдприємства утворюється уповноваженим органом, до сфери управлiння якого воно входить, до реєстрацiї цього пiдприємства як суб'єкта господарювання. Мiнiмальний розмiр статутного фонду державного комерцiйного пiдприємства встановлюється законом.
4. У разi якщо вартiсть активiв державного комерцiйного пiдприємства за результатами його дiяльностi виявиться меншою, нiж розмiр статутного фонду, передбачений статутом пiдприємства, орган, до сфери управлiння якого входить дане пiдприємство, зобов'язаний провести в установленому законодавством порядку зменшення його статутного фонду, але не нижче встановленого мiнiмального розмiру статутного фонду.
5. Держава та орган, до сфери управлiння якого входить державне комерцiйне пiдприємство, не несуть вiдповiдальностi за його зобов'язаннями, крiм випадкiв, передбачених цим Кодексом та iншими законами.
6. Збитки, завданi державному комерцiйному пiдприємству внаслiдок виконання рiшень органiв державної влади чи органiв мiсцевого самоврядування, якi було визнано судом неконституцiйними або недiйсними, пiдлягають вiдшкодуванню зазначеними органами добровiльно або за рiшенням суду.
7. Державне унiтарне комерцiйне пiдприємство може бути перетворено у випадках та порядку, передбачених законом, у корпоратизоване пiдприємство (державне акцiонерне товариство). Особливостi дiяльностi корпоратизованих пiдприємств визначаються цим Кодексом та iншими законами.
| (Iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 16.06.2005 р. N 2664-IV) |
1. Державне комерцiйне пiдприємство зобов'язане приймати та виконувати доведенi до нього в установленому законодавством порядку державнi замовлення i державнi завдання, враховувати їх при формуваннi виробничої програми, визначеннi перспектив свого економiчного i соцiального розвитку та виборi контрагентiв, а також складати i виконувати рiчний та з поквартальною розбивкою фiнансовий план на кожен наступний рiк.
Для закупiвель матерiально-технiчних ресурсiв державне комерцiйне пiдприємство застосовує процедури закупiвель, визначенi Законом України "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти", з урахуванням особливостей та в порядку, визначених Кабiнетом Мiнiстрiв України.
пiдприємств, що є суб'єктами природних монополiй, та пiдприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мiльйонiв гривень, - Кабiнетом Мiнiстрiв України;
iнших пiдприємств - органами, до сфери управлiння яких вони входять.
3. Органи, до сфери управлiння яких входять державнi комерцiйнi пiдприємства, надають центральному органу виконавчої влади з питань економiки до 1 серпня року, що передує планованому, зведенi показники фiнансових планiв та фiнансовi плани у розрiзi окремих державних комерцiйних пiдприємств, якi входять до сфери їх управлiння.
4. Форма та методичнi рекомендацiї по розробцi фiнансового плану затверджуються центральним органом виконавчої влади з питань економiки.
5. Державне комерцiйне пiдприємство не має права безоплатно передавати належне йому майно iншим юридичним особам чи громадянам, крiм випадкiв, передбачених законом. Вiдчужувати, вiддавати в заставу майновi об'єкти, що належать до основних фондiв, здавати в оренду цiлiснi майновi комплекси структурних одиниць та пiдроздiлiв державне комерцiйне пiдприємство має право лише за попередньою згодою органу, до сфери управлiння якого воно входить, i, як правило, на конкурентних засадах.
6. Кошти, одержанi вiд продажу майнових об'єктiв, що належать до основних фондiв державного комерцiйного пiдприємства, використовуються вiдповiдно до затвердженого фiнансового плану.
7. Списання з балансу не повнiстю амортизованих основних фондiв, а також прискорена амортизацiя основних фондiв державного комерцiйного пiдприємства можуть проводитися лише за згодою органу, до сфери управлiння якого входить дане пiдприємство.
8. Державнi комерцiйнi пiдприємства утворюють за рахунок прибутку (доходу) спецiальнi (цiльовi) фонди, призначенi для покриття витрат, пов'язаних з їх дiяльнiстю:
амортизацiйний фонд;
фонд розвитку виробництва;
фонд споживання (оплати працi);
резервний фонд;
iншi фонди, передбаченi статутом пiдприємства.
Порядок використання цих фондiв визначається вiдповiдно до затвердженого фiнансового плану.
9. Розподiл прибутку (доходу) державних комерцiйних пiдприємств здiйснюється вiдповiдно до затвердженого фiнансового плану з урахуванням вимог цього Кодексу та iнших законiв.
10. В фiнансовому планi затверджуються суми коштiв, якi направляються державi як власнику i зараховуються до Державного бюджету України.
11. Органи, до сфери управлiння яких вiдносяться державнi комерцiйнi пiдприємства, до 15 липня року, що передує плановому, надають Кабiнету Мiнiстрiв України iнформацiю про обсяги перерахування прибутку державних комерцiйних пiдприємств для їх врахування при формуваннi державного бюджету.
12. У разi змiни керiвника державного комерцiйного пiдприємства обов'язковим є проведення ревiзiї фiнансово-господарської дiяльностi пiдприємства в порядку, передбаченому законом.
13. Iншi особливостi господарської та соцiальної дiяльностi державних комерцiйних пiдприємств визначаються законом.
|
переважаючим (понад п'ятдесят вiдсоткiв) є виробництво суспiльно необхiдної продукцiї (робiт, послуг), яке за своїми умовами i характером потреб, що ним задовольняються, як правило, не може бути рентабельним;
2. Казенне пiдприємство створюється за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України. У рiшеннi про створення казенного пiдприємства визначаються обсяг i характер основної дiяльностi пiдприємства, а також орган, до сфери управлiння якого входить пiдприємство, що створюється. Реорганiзацiя i лiквiдацiя казенного пiдприємства проводяться вiдповiдно до вимог цього Кодексу за рiшенням органу, до компетенцiї якого належить створення даного пiдприємства.
3. Майно казенного пiдприємства закрiплюється за ним на правi оперативного управлiння в обсязi, зазначеному в статутi пiдприємства.
4. Казенне пiдприємство є юридичною особою, має вiдповiднi рахунки в установах державного банку, печатку iз своїм найменуванням.
5. Орган, до сфери управлiння якого входить казенне пiдприємство, затверджує статут пiдприємства, призначає його керiвника, дає дозвiл на здiйснення казенним пiдприємством господарської дiяльностi, визначає види продукцiї (робiт, послуг), на виробництво та реалiзацiю якої поширюється зазначений дозвiл.
1. Казенне пiдприємство здiйснює господарську дiяльнiсть вiдповiдно до виробничих завдань органу, до сфери управлiння якого воно входить.
2. Казенне пiдприємство самостiйно органiзовує виробництво продукцiї (робiт, послуг) i реалiзує її за цiнами (тарифами), що визначаються в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, якщо iнше не передбачено законом.
Для закупiвель матерiально-технiчних ресурсiв казенне комерцiйне пiдприємство застосовує процедури закупiвель, визначенi Законом України "Про закупiвлю товарiв, робiт i послуг за державнi кошти".
3. Орган, до сфери управлiння якого входить казенне пiдприємство, здiйснює контроль за використанням та збереженням належного пiдприємству майна, i має право вилучити у казенного пiдприємства майно, яке не використовується або використовується не за призначенням, та розпорядитися ним у межах своїх повноважень.
4. Казенне пiдприємство не має права вiдчужувати або iншим способом розпоряджатися закрiпленим за ним майном, що належить до основних фондiв, без попередньої згоди органу, до сфери управлiння якого воно входить.
частина доходiв пiдприємства, одержаних ним за результатами господарської дiяльностi, передбачена статутом;
6. Казенне пiдприємство одержує кредити для виконання статутних завдань пiд гарантiю органу, до сфери управлiння якого входить пiдприємство.
7. Казенне пiдприємство вiдповiдає за своїми зобов'язаннями лише коштами, що перебувають у його розпорядженнi. У разi недостатностi зазначених коштiв держава, в особi органу, до сфери управлiння якого входить пiдприємство, несе повну субсидiарну вiдповiдальнiсть за зобов'язаннями казенного пiдприємства.
8. Порядок розподiлу та використання прибутку (доходу) казенного пiдприємства визначається фiнансовим планом, який затверджується у порядку, встановленому статтею 75 цього Кодексу для державних комерцiйних пiдприємств.
9. Iншi особливостi господарської та соцiальної дiяльностi казенних пiдприємств визначаються цим Кодексом, законом про державнi пiдприємства та iншими законодавчими актами.
|
1. Комунальне унiтарне пiдприємство утворюється компетентним органом мiсцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базi вiдокремленої частини комунальної власностi i входить до сфери його управлiння.
2. Орган, до сфери управлiння якого входить комунальне унiтарне пiдприємство, є представником власника - вiдповiдної територiальної громади i виконує його функцiї у межах, визначених цим Кодексом та iншими законодавчими актами.
3. Майно комунального унiтарного пiдприємства перебуває у комунальнiй власностi i закрiплюється за таким пiдприємством на правi господарського вiдання (комунальне комерцiйне пiдприємство) або на правi оперативного управлiння (комунальне некомерцiйне пiдприємство).
4. Статутний фонд комунального унiтарного пiдприємства утворюється органом, до сфери управлiння якого воно входить, до реєстрацiї його як суб'єкта господарювання. Мiнiмальний розмiр статутного фонду комунального унiтарного пiдприємства встановлюється вiдповiдною мiсцевою радою.
5. Найменування комунального унiтарного пiдприємства повинно мiстити слова "комунальне пiдприємство" та вказiвку на орган мiсцевого самоврядування, до сфери управлiння якого входить дане пiдприємство.
6. Комунальне унiтарне пiдприємство не несе вiдповiдальностi за зобов'язаннями власника та органу мiсцевого самоврядування, до сфери управлiння якого воно входить.
7. Комунальне унiтарне пiдприємство очолює керiвник пiдприємства, що призначається органом, до сфери управлiння якого входить пiдприємство, i є пiдзвiтним цьому органовi.
Комментариев нет:
Отправить комментарий