воскресенье, 5 сентября 2010 г.

Методичні рекомендації


ПОЛТАВСЬКИЙ ІНСТИТУТ ЕКОНОМІКИ І ПРАВА
ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
ВІДКРИТИЙ МІЖНАРОДНИЙ УНІВЕРСИТЕТ РОЗВИТКУ ЛЮДИНИ «УКРАЇНА»





Кафедра менеджменту та маркетингу






МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ВИКОНАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ З ДИСЦИПЛІНИ
 «МАРКЕТИНГ»



для студентів спеціальності
«Фінанси і кредит» та «Облік і аудит»
заочної форми навчання












ПОЛТАВА 2009


Автор: асистент Чернильник О.С.




Робоча навчальна програма обговорена та схвалена на засіданні кафедри

«     » вересня 2009 р.
Протокол №

Зав. кафедри

__________ П. Г. Горбенко



«УЗГОДЖЕНО»
Декан факультету економіки та менеджменту
                                                                                                           __________ В. В. Черкас
«___» _____________ 2009 р.


ВСТУП
Сучасний стан розвитку ринкових відносин в Україні потребує від підприємства з метою підтримання своєї конкурентоспроможності переорієнтації на засади маркетингу.
Для використання концепції маркетингу українськими підприємцями постає потреба ретельного вивчення досвіду маркетингової діяльності в розвинених країнах і адаптації теорії та практики маркетингу до умов вітчизняного ринку. Маркетингова діяльність повинна базуватись на ґрунтовному знанні об'єктивної інформації про ринок, реальні вимоги споживачів. Актуальність вивчення маркетингу зумовлена також тим, що маркетинговий підхід, його інструменти і методи використовуються практично в усіх сферах людської діяльності.
Мета вивчення дисципліни «Маркетинг» - сформувати систему знань про сутність і зміст маркетингу як філософії підприємницької діяльності в умовах ринкової економіки та конкуренції.
Завдання дисципліни:
       вивчення основних понять, систем і алгоритмів маркетингу;
       набуття практичних навичок розв'язання конкретних маркетингових завдань;
       формування вмінь творчого пошуку резервів удосконалення маркетингової діяльності підприємства.
Після вивчення дисципліни студент повинен знати:
       сутність маркетингу, його основні концепції;
       основні маркетингові категорії;
       характеристику сучасного маркетингу та його основні види;
       сутність комплексу маркетингу;
       основні методи здійснення маркетингових досліджень і вимоги до них;
       поняття маркетингової товарної політики;
       основні цінові стратегії та маркетингову політику ціноутворення;
       сутність маркетингової політики комунікації та основні її елементи;
       систему контролю за впровадженням маркетингових заходів.
Міждисциплінарні зв'язки: «Цінова політика», «Стратегічний маркетинг», «Маркетингові дослідження», «Маркетингова товарна політика», «Розробка товару», «Маркетинг послуг», «Маркетингова політика комунікацій», «Маркетинговий менеджмент».
Контроль та оцінювання знань студентів відбувається протягом навчального семестру шляхом опитування на практичних заняттях. Остаточний контроль знань відбувається під час проведення заліку або екзамену.

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ДИСЦИПЛІНИ «МАРКЕТИНГ»
№ пор.
Назва змістового модуля і теми

Змістовий модуль
І. Сутність маркетингу та його
концепції
1
Сутність маркетингу та його сучасна концепція
2
Система і характеристики сучасного маркетингу
3
Маркетингові дослідження

Змістовий модуль II. Поняття комплексу маркетингу
4
Маркетингова товарна політика
5
Планування нових товарів
6
Маркетингова цінова політика
7
Методи маркетингового ціноутворення
8
Маркетингова політика комунікацій
9
Комплекс маркетингових комунікацій
10
Маркетингова політика розподілу
11
Управління каналами розподілу
12
Організація і контроль маркетингової діяльності підприємства




ЗМІСТ
ДИСЦИПЛІНИ «МАРКЕТИНГ»

Змістовий модуль І. Сутність маркетингу та його концепції

Тема 1. Сутність маркетингу та його сучасна концепція
Сутність маркетингу та його визначення. Основні підходи до визначення маркетингу. Основні передумови виникнення маркетингової діяльності. Еволюція концепцій маркетингу. Основні функції маркетингу. Потреба як основна ідея маркетингу. Ієрархія потреб А. Маслоу. Цінності, основні види. Запити. Попит. Основні види попиту.
Товар. Класифікація товарів. Вартість і задоволення. Функціональне задоволення. Психологічне задоволення. Маркетингова комунікація, розподіл і ринок.
Концепція сучасного маркетингу. Послідовність: потреба - бажання - попит - обмін.
Суб'єкти маркетингу. Їх класифікація.
Література [1; 3; 6; 8; 9; 11-14; 17; 27]

Тема 2. Система і характеристики сучасного маркетингу
Основні види маркетингу: за цілями обміну, сферами застосування, територіальними ознаками, ступенями ринкової орієнтованості, видами діяльності, особливостями суб'єктів, охоплення сегменту, видами попиту (конверсійний, стимулюючий, креативний, ремаркетинг, синхромаркетинг, підтримуючий, демаркетинг, протидіючий).
Зовнішнє маркетингове середовище: мікросередовище та макро-середовище. Складові зовнішнього середовища.
Внутрішнє середовище. Складові внутрішнього середовища.
Дослідження ринку та попиту. Поняття ринку. Кон'юнктурні дослідження. Основні показники, що характеризують ринок. Типи ринків. Чиста, або досконала, конкуренція. Монополістична конкуренція. Олігополістична конкуренція.
Література [3; 4; 7; 9; 10; 12-14; 19; 20; 27]

Тема 3. Маркетингові дослідження
Сутність маркетингових досліджень. Мета маркетингових досліджень. Об'єкти маркетингового дослідження. Основні напрями маркетингових досліджень. Вимоги до маркетингових досліджень. Процедура маркетингових досліджень.
Сегментування споживчого ринку. Оцінювання привабливості сегменту.
Маркетингові інформаційні системи. Класифікація маркетингової інформації. Загальна оцінка вторинної та первинної інформації. Маркетингова інформаційна система. Елементи цієї системи. Види маркетингових досліджень. Кабінетні та польові дослідження. Групи маркетингових методів дослідження.
Література [1; 2; 4; 7; 11; 13; 14; 25; 27]


Змістовий модуль II. Поняття комплексу маркетингу

Тема 4. Маркетингова товарна політика
Комплекс маркетингу. Товар. Ціна. Розподіл товару. Просування товару.
Поняття маркетингової товарної політики. Основні рішення в межах товарної політики.
Поняття товару. Класифікація товарів. Послуга як товар. Особливості маркетингу послуг. Якість товару. Чотири рівні якості товару. Упаковка товару. Упаковка внутрішня, зовнішня. Тара. Конкурентоспроможність товару. Показники якості товару.
Поняття асортименту товарів. Формування асортименту. Асортиментна концепція.
Товарна номенклатура підприємства. Виробничий асортимент. Торговий асортимент.
Література [4; 9; 11-14; 18; 25; 27]

Тема 5. Планування нових товарів
Життєвий цикл товару. Сутність управління життєвим циклом товару. Розробка нового товару. Основні підходи до визначення "новий товар". Основні етапи розробки нового товару. Причини невдач при виведенні нового товару на ринок.
Товарний знак (торгова марка). Значення товарного знаку. Основні функції товарного знаку.
Література [3; 9; 11; 12; 14; 18]

Тема 6. Маркетингова цінова політика
Сутність маркетингової цінової політики. Основні цілі ціноутворення. Основні функції ціни. Види цін. Залежність цін від обороту. Залежність цін від впливу держави. Залежність цін від особливостей комерційного контракту. Залежність цін від сфери діяльності. Залежність цін від порядку відшкодування споживачем транспортних витрат.
Вибір методу ціноутворення залежно від ринкового стану.
Література [1; 4; 11; 12; 14; 24; 27]

Тема 7. Методи маркетингового ціноутворення
Методи ціноутворення. Методи, орієнтовані на витрати, попит, конкурентів. Етапи процесу ціноутворення.
Цінові стратегії. Стратегії, пов'язані з виведенням нового товару на ринок. Стратегії ціноутворення в межах товарної номенклатури. Встановлення остаточної ціни. Варіанти коригування цін.
Сутність і зміст методів непрямого ціноутворення.
Література [1; 4; 10-14; 24; 27]


Тема 8. Маркетингова політика комунікацій
Сутність маркетингової політики комунікації. Основні функції маркетингової комунікації. Цілі маркетингової комунікаційної політики. Просування товару. Створення і підтримка постійних зв'язків. Комунікаційні засоби, їх класифікація. Основні та синтетичні комунікаційні засоби.
Процес маркетингової комунікації. Основні елементи процесу маркетингової комунікації. Рівні декодування. Важливість зворотного зв'язку у процесі комунікацій. Поняття перешкод, основні типи.
Література [1; 4; 7; 12; 14-16; 21]

Тема 9. Комплекс маркетингових комунікацій
Комплекс просування товару. Цілі просування товару. Основні фактори впливу на просування товару. Основні підходи при складанні бюджету просування товару. Оцінка комплексу просування товарів.
Реклама. Основні види реклами. Процес планування реклами.
Стимулювання збуту. Спрямованість стимулювання збуту. Засоби стимулювання споживачів. Засоби стимулювання посередників. Засоби стимулювання власного торгового персоналу.
Персональний продаж. Паблік рилейшнз, його основні цілі.
Прямий маркетинг. Основні цілі прямого маркетингу. Форми прямого маркетингу.
Виставки та спонсорство. Інтегровані маркетингові комунікації в місцях продажу. Мерчандайзинг.
Література [1; 2; 4; 7; 12; 13; 15; 16; 21; 28]

Тема 10. Маркетингова політика розподілу
Сутність політики розподілу. Мета та завдання політики розподілу. Канал розподілу. Рівень каналу розподілу. Довжина каналу розподілу. Ширина каналу розподілу. Функції каналів розподілу.
Посередники. Класифікація посередників. Прямий збут. Опосередкований збут. Фактори впливу на вибір посередника.
Оптова торгівля. Форми оптових торговців. Роздрібна торгівля. Форми роздрібної торгівлі.
Маркетингові системи розподілу. Традиційна система розподілу.
Література [1; 4; 6; 8; 9; 13; 14; 22; 23]

Тема 11. Управління каналами розподілу
Фактори впливу на вибір каналів розподілу. Сутність управління каналами розподілу.
Вертикальні маркетингові системи. Основні форми вертикальної інтеграції: корпоративні вертикальні маркетингові системи, адміністративні вертикальні маркетингові системи; договірні вертикальні маркетингові системи; добровільно створені системи; кооперативи роздрібних торговців; франчайзингові системи. Горизонтальні маркетингові системи. Багатоканальні маркетингові системи.
Стратегії розподілу товарів. Рішення про структуру каналу та стратегію охоплення ринку. Стратегії впливу на посередників. Поняття логістики.
Література [1; 2; 4; 8; 9; 13; 14; 22; 23; 26]

Тема 12. Організація і контроль маркетингової діяльності підприємства
Організація відділу маркетингу. Ланка управління. Ступень (рівень) управління.
Основні принципи організації відділу маркетингу. Функції відділу маркетингу.
Організаційні структури відділу маркетингу. Основні типові моделі інтегрованих маркетингових структур. Функціональна структура відділу маркетингу. Регіональна структура відділу маркетингу. Товарна (продуктова) структура відділу маркетингу. Сегментна структура відділу маркетингу. Матрична організаційна структура відділу маркетингу.
Зв'язок маркетингових служб з іншими відділами підприємства.
Контроль маркетингової діяльності. Етапи процесу контролю маркетингової діяльності.
Література [1; 2; 5; 9; 11; 13; 25]




2. ЗАВДАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ І МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ЩОДО ЇЇ ВИКОНАННЯ

2.1. Вимоги до складу та змісту роботи
Контрольна робота є однією з форм контролю самостійної роботи студентів над курсом «Маркетинг».
Кожна контрольна робота містить два теоретичних питання та одне практичне завдання.
Контрольна робота повинна мати чіткий план і професійно розкривати тему. В письмових відповідях на теоретичні питання необхідно показати, наскільки глибоко засвоєний вивчений теоретичний матеріал, пов’язати теорію питання з практикою роботи конкретної організації, підприємства, а також  викласти проблемні міркування по питанню, що розглядається.
Викладати матеріал необхідно своїми словами, грамотно, посилаючись на використані літературні джерела інформації. При цьому слід пам’ятати, що дослівне списування матеріалу з літературних джерел не допускається, студент зобов’язаний самостійно формувати свої думки.
Розглядаючи теоретичні питання, слід використовувати не лише підручники, навчальні посібники, а й законодавчі акти, нормативні та інструктивні матеріали, практичний матеріал конкретних організацій та підприємств, а також періодичні видання.
Відповідаючи на теоретичні питання, необхідно користуватися літературними джерелами, що наведені після кожного теоретичного питання, а також використовувати літературу, що наведена в кінці певної теми програми даного курсу.
Після розгляду теоретичних питань студент починає виконувати практичне завдання відповідного варіанту. В кінці роботи наводиться перелік використаної літератури згідно порядку його оформлення. Завершується робота датою її виконання переліком літературних джерел  та підписом.

2.2. Оформлення та подання на розгляд викладача контрольної роботи

Загальний обсяг контрольної роботи – до 15 сторінок друкованого тексту, папір формату А4. рекомендований шрифт Times New Roman, розмір шрифту -14, інтервал між рядками – 1,5.
Варіант контрольної роботи студент погоджує з викладачем за наведеним переліком.
Належним чином оформлена робота подається на кафедру менеджменту та маркетингу для рецензування її викладачем в термін.
Перевірена викладачем робота може мати резолюцію «допускається до захисту» чи «не допускається до захисту». Робота, що не допущена до захисту, переробляється студентом відповідно до зауважень викладача. При  повторному представленні контрольної роботи на перевірку необхідно обов’язково додати попередній варіант контрольної роботи з рецензією викладача.
2.3. Завдання контрольних робіт
2.3.1. Теоретичні питання

Варіант №1.
1.       Значення маркетингової діяльності в підприємницькій діяльності.
2.       Організація комунікативних процесів у системі маркетингу.
3.       Задача №1.

Варіант №2.
1.   Еволюція концепцій маркетингу.
2.   Види реклами та їх ефективність.
3.   Задача №2.

Варіант №3.
1.       Організація та здійснення маркетингових досліджень.
2.       Маркетингова діяльність у мережі Інтернет.
3.       Задача №3.

Варіант №4.
1.       Маркетингова інформаційна система і комплексне дослідження ринку.
2.       Поняття "товарна марка", просування товарної марки.
3.       Задача №4.

Варіант №5.
1.       Концепція життєвого циклу товару.
2.       Рекламна кампанія та особливості її проведення.
3.       Задача №5.

Варіант №6.
1.       Сегментація ринку та позиціювання товару.
2.       Вибір каналів розподілу товарів.
3.        Задача №6.

Варіант №7.
1.       Аналіз конкурентного середовища в системі маркетингу.
2.       Вибір каналів розподілу товарів.
3.       Задача №7.

Варіант №8.
1.       Маркетингові дії залежно від етапів життєвого циклу товару.
2.       Вертикальні маркетингові системи та особливості їх формування.
3.       Задача №8.

Варіант №9.
1.       Аналіз маркетингового зовнішнього середовища підприємства.
2.       Комплекс маркетингу, його сутність.
3.       Задача №9.

Варіант №10.
1.       Аналіз конкурентоспроможності товару.
2.       Концепції маркетингу та їх сутність.
3.       Задача №10.

Варіант №11.
1.       Формування маркетингової товарної політики фірми.
2.       Характерні риси послуги, маркетинг послуг.
3.       Задача №11.

Варіант №12.
1.       Маркетингові стратегії ціноутворення.
2.       Роль паблік рилейшнз (пропаганди) у просуванні товару.
3.       Задача №12.

Варіант №13.
1.       Формування маркетингової цінової політики фірми.
2.       Основні засоби маркетингових комунікацій.
3.       Задача №1.

Варіант №14.
1.       Сутність, завдання та функції посередницької діяльності.
2.       Маркетинговий контроль та його показники.
3.       Задача №2.

Варіант №15.
1.   Сутність маркетингу та його визначення.
2.   Особливості маркетингу послуг.
3.    Задача №3.

Варіант №16.
1.       Основні функції маркетингу.
2.       Маркетингові дослідження: сутність, етапи, завдання.
3.       Задача №4.

Варіант №17.
1.       Основні проблеми розвитку маркетингу на українських підприємствах.
2.       Маркетингова інформація та її класифікація.
3.       Задача №5.
Варіант №18.
1.       Фактори зовнішнього середовища маркетингу.
2.       Сутність і роль маркетингової цінової політики.
3.       Задача №6.

Варіант №20.
1.       Фактори внутрішнього середовища маркетингу.
2.       Сутність маркетингових комунікацій.
3.       Задача №7.

Варіант №21.
1.       Переваги і недоліки первинної та вторинної інформації.
2.       Реклама, її види, особливості формування.
3.       Задача №8.

Варіант №22.
1.       Сегментування ринку та позиціювання товару.
2.       Концепція життєвого циклу товару.
3.       Задача №9.

Варіант №23.
1.       Аналіз посередників підприємства.
2.       Сутність і види персонального продажу.
3.       Задача №10.

Варіант №24.
1.       Сутність маркетингової товарної політики.
2.       Канали розподілу, рівень, довжина, ширина каналу.
3.       Задача №11.

Варіант №25.
1.       Організація відділу маркетингу.
2.       Планування маркетингової діяльності підприємства.
3.       Задача №12.


2.3.2. Практичні завдання
Задача №1.
Із запропонованого переліку виберіть товари: постійного попиту; імпульсивної покупки; нагальних потреб; попереднього вибору; особливого попиту; пасивного попиту.
Пиво. Мило. Хліб. Телефон. Молоко. Зубна паста. Музичний автомат. Домашні охоронні системи. Парасолька. Костюм чоловічій. Батончики шоколадні. Комп’ютер. Фототехніка. Діамантові прикраси. Легковий автомобіль. Кишеньковий ліхтарик. Побутова система опалення. Журнал мод. Кава розчинна. Жувальна гумка. Надгробок. Сигарети. Меблевий гарнітур. Ванна акрилова. Телевізор. Кавомолка. Квартира. Присадибна ділянка. Сукня. Чоботи гумові. Магнітофон. Відеокамера. Черевики чоловічі модельні. Книжки. Газети. Дача.

Задача №2.
Використавши дані табл..1, визначте еластичність попиту за ціною. Які, на Ваш погляд, товари можуть мати такі коефіцієнти еластичності?
Таблиця 1.
Зміна попиту на товари залежної від цін
Порядковий номер товару
Первинна ціна
Змінена ціна
Первинний попит
Попит після зміни ціни
А
95
90
145
154
Б
126
185
124
100
В
456
401
851
993
Г
852
741
754
951
Д
954
1236
962
521
Е
1236
952
995
741
Є
6541
5942
1123
2647
Ж
7598
6584
2003
4512
З
9512
12451
951
451
І
13154
1497
874
445
К
15587
14687
994
774
Л
654
987
753
123
М
852
123
953
2751
Н
426
991
11456
459



Задача №3.
З використанням даних таблиці 2., визначте рейтинг електросоковижималок побутових стосовно базового зразка.
Таблиця 2.
Технічні параметри електросоковижималок
Параметр
Моделі електросоковижималок
СВМР
СЕСП
Базовий зразок
СЕПП
СВПА
Продуктивність, кг/год.
12
20
30
50
80
Чистота соку, %
85
85
80
85
80
Ефективність віджиму, %
40
45
45
50
50
Номінальна спожита потужність, Вт
120
160
200
250
320
Маса без насадок, кг
6,0
6,0
8,0
8,5
8,5

Задача №4.
У табл..3, наведено технічні характеристики та вагомість окремих показників якості трикамерних холодильників. Розрахуйте конкурентоспроможність за технічними параметрами холодильника КШД 350/80 щодо базового зразка.
Таблиця 3.
Технічні параметри холодильників
Показники якості
Значення показників
Показник вагомості
КШД 350/80
Базовий зразок
Загальний об’єм холодильника, дм2
350
300
8
Об’єм морозильної камери, дм2
80
60
7
Об’єм камери для зберігання овочів і фруктів, дм2
60
60
6
Висота, мм
1750
1600
3
Температура зберігання заморожених продуктів, С
-18
-18
8
Потужність заморожування продуктів, кг /доб.
4,0
3,0
5
Температура в камері для зберігання овочів і фруктів, не вище С
10
10
4
Питомі добові витрати електроенергії за температури навколишнього середовища 25С
0,36
0,37
8
Питома маса, кг/дм2
0,22
0,25
3
Задача №5.
Показник конкурентоспроможності холодильника КШД 350/80 за економічними параметрами становить 0,93. з використанням даних табл..4 розрахуйте інтегральний показник конкурентоспроможності. Дайте письмовий висновок про резерви посилення конкурентних позицій виробу.

Таблиця 4.
Технічні параметри холодильників
Показники якості
Значення показників
Показник вагомості
КШД 350/80
Базовий зразок
Загальний об’єм холодильника, дм2
350
300
8
Об’єм морозильної камери, дм2
80
60
7
Об’єм камери для зберігання овочів і фруктів, дм2
60
60
6
Висота, мм
1750
1600
3
Температура зберігання заморожених продуктів, С
-18
-18
8
Потужність заморожування продуктів, кг /доб.
4,0
3,0
5
Температура в камері для зберігання овочів і фруктів, не вище С
10
10
4
Питомі добові витрати електроенергії за температури навколишнього середовища 25С
0,36
0,37
8
Питома маса, кг/дм2
0,22
0,25
3

Задача №6.
На регіональному ринку в 2005 році реалізацію цукру здійснювало 10 підприємств (А-І) з такою часткою кожного в сукупному річному обсягу продажу: А – 11%, Б – 9%, В – 7%, Г – 14%, Д – 6%, Е – 13%, Є - 15%, Ж – 17%, З – 2,3%, І – 5,7%.
У 2008 році регіональний ринок цукру за кількістю підприємств та часткою продажу кожним підприємством характеризувався такими даними: А – 25%, В – 14%, Д – 16%, Є – 5%, Ж – 9,9%, З – 27,7%, І – 2,4%.
Користуючись коефіцієнтом Герфіндаля-Гіршмана, обчисліть коефіцієнт концентрації регіонального ринку цукру в 2005-2008 рр. Дайте письмову вмотивовану відповідь, яке, на Ваш погляд, підприємство може вважатися ринковим лідером у звітному періоді.

Задача №7.
Розрахуйте місткість національного ринку комплектуючих агрегатів для холодильних установок у 2008 році виходячи з таких даних:
-          власне виробництво товару в країні – 11000шт.;
-          залишок товарних запасів виробів на складах виробників – 2270 шт.;
-          експорт у країни СНД – 3210 шт.;
-          імпорт з країн Західної Європи – 4325 шт.;
-          зменшення запасів виробів у посередницьких організаціях – 2245 шт.;
-          збільшення запасів виробів у підприємств споживачів – 3585 шт.;
-          побічний експорт – 975 шт.;
-          побічний імпорт – 1155 шт.

Задача №8. (Варіант№1).
Використовуючи дані таблиці про положення товарів фірми "Джонсон" на ринку України, побудуйте матрицю за методикою "Бостон консалтинг груп" та визначте стратегічне положення товарів фірми Джонсон.

Таблиця 5.
Інформація про положення товарів фірми Джонсон на ринку України (Дані гіпотетичні)
Товари
Темпи зростання даного ринку,%
Частка ринку фірми Джонсон,%
Частка ринку фірми "Укрпобутхім",%

Варіанти

1
2
3
4
1
2
3
4
1
2
3
4
А
1
2
3
Хелло
5
17
4
11
17
15
33
9
13
43
31
12
Джубілі
13
8
-2
12
8
57
9
21
57
12
62
8
Пронто
19
2
11
9
21
14
21
19
18
33
17
24
Делікат
8
13
7
4
5
48
11
28
36
25
37
9
Ботан
11
5
8
-1
25
23
29
14
19
19
27
34
Брілло
-3
0
4
17
9
19
41
34
43
31
18
29
Біошаул
9
11
0
14
32
32
18
11
25
26
34
17
Бронто
15
16
3
7
7
11
14
39
38
52
48
7


Задача № 9.

У результаті збільшення розмірів оподаткування роздрібна ціна паперу збільшилась із 16 грн. до 20 грн. за пачку. Відтак обсяги його продажу зменшились із 70 до 60 тонн на рік.
Визначте коефіцієнт цінової еластичності попиту на папір.


Задача № 10.
З використання даних таблиці 6. визначте рейтинг кавомолки стосовно базового зразка.

Таблиця 6.
Показник якості
Одиниця вимірювання
Порівняльна модель Pi
Базова модель Pib
Відносний показник якості
Номінальний вміст зерен кави
r
50
30
1,7
Час розмелювання
c
50
30
1,7
Номінальна потужність
Вт
150
130
0,87
Ефективність розмелювання
%
95
90
1,05
Маса
кг
1,0
0,8
0,8


Задача № 11.
Розрахувати коефіцієнт конкурентоспроможності виробу А, якщо відомо таке:
Таблиця 7.
Показники
Товар А
Гіпотетичний
товар
значення
коеф. вагомості
значення
І. Технічні



а
200
0,4
200
б
100
0,3
80
в
30
0,2
20
г
10
0,1
10
ІІ. Економічні



а
20
0,5
20
б
20
0,3
10
в
10
0,2
5

Задача № 12. (Варіант 3).

Використовуючи дані таблиці про положення товарів фірми "Джонсон" на ринку України, побудуйте матрицю за методикою "Бостон консалтинг груп" та визначте стратегічне положення товарів фірми Джонсон.

Таблиця 8.
Інформація про положення товарів фірми Джонсон на ринку України (Дані гіпотетичні)
Товари
Темпи зростання даного ринку,%
Частка ринку фірми Джонсон,%
Частка ринку фірми "Укрпобутхім",%

Варіанти

1
2
3
4
1
2
3
4
1
2
3
4
А
1
2
3
Хелло
5
17
4
11
17
15
33
9
13
43
31
12
Джубілі
13
8
-2
12
8
57
9
21
57
12
62
8
Пронто
19
2
11
9
21
14
21
19
18
33
17
24
Делікат
8
13
7
4
5
48
11
28
36
25
37
9
Ботан
11
5
8
-1
25
23
29
14
19
19
27
34
Брілло
-3
0
4
17
9
19
41
34
43
31
18
29
Біошаул
9
11
0
14
32
32
18
11
25
26
34
17
Бронто
15
16
3
7
7
11
14
39
38
52
48
7



СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
Основна
1.          Багиев Г. Л. Маркетинг. — М.: Экономика, 1999.
2.          Басовский Л. К. Маркетинг: Курс лекций. — М.: ИНФРА-М, 1999.
3.          Войчак А. В. Маркетинг: Навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. - К.: Вид-во КНЕУ, 1999.
4.          Гаркавенко С. С. Маркетинг: Підруч. для вузів. — К.: Лібра, 2002.
5.          Голубков Е. П. Маркетинг: стратегии, планы, структуры. — М.: Дело, 1995.
6.          Джоббер Д. Принципи и практика маркетинга. — М.; СПб.; К.: Издат. дом "Вильямс", 2000.
7.          Дихтль Е., Хермген Х. Практический маркетинг: Учеб. пособие / Пер. с нем. А. М. Макарова; Под ред. И. С. Минко. — М.: Высш. шк., 1995.
8.          Карлоф Б. Деловая стратегия: концепция, содержание, символы: Пер. с англ. — М.: Экономика, 1992.
9.          Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент. Анализ, планирование, внедрение и контроль. — СПб.: Питер, 1998.
10.       Лиходій В. Г. Маркетинг. Навч.-практ. посіб. — К.: Вид-во НАУ, 1998.
11.       Маркетинг: Учебник / А. Н. Романова, Ю. Ю. Корлюгов, С. А. Красильников и др.; Под ред. А. Н. Романова. — М.: Банки и биржи; ЮНИТИ, 1996.
12.       Маслова Т.Д., Божук С. Г., Ковалик Л. Н. Маркетинг. — СПб.: Питер, 2002.
13.       Прауде В. Р., Білий О. Б. Маркетинг: Навч. посіб. — К.: Вища шк, 1994.
14.       Примак Т. О. Маркетинг: Навч. посіб. - К.: МАУП, 2001.
15.       Примак Т. О. Маркетингові комунікації в системі управління підприємством: Моногр. — К.: Експерт, 2001.
16.       Ромат Е. Реклама в системе маркетинга: Учеб. пособие: — Х., 1995.
17.       Титова Н. А. Маркетинг и предпринимательство: проблемы развития и подготовка маркетологов // Персонал. — 2002. — № 3.
18.       Шканова О. М. Маркетингова товарна політика: Навч. посіб. — К.: МАУП, 2003.
Додаткова
19.       Амблер Т. Практический маркетинг. Марочный капитал, маркетинговые войны, позиционирование, парадоксы дзен-буддизма. - СПб.: Питер, 1999.
20.       Березин И. Маркетинг и исследование рынков. — М.: Рус. и деловая лит., 1999.
21.       Гермогенова Л.Ю. Эффективная реклама в России.— М.: Рус. Партнер ЛТД., 1997.
22.       Герчикова И. Н. Международное коммерческое дело. — М.: Междунар. коммерч. отношения, 1996.
23.       Дегтяренко В. Г. Основы логистики и маркетинга. — Ростов н/Д: Экспертное бюро, 1996.
24.       Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость. — СПб.: Питер, 2001.
25.       Крылова Г. Д., Соколова М. И. Маркетинг. Теория и 86 ситуаций: Учеб. пособие для вузов. - М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2000.
26.       Куденко Н. В. Стратегічний маркетинг: Навч. посіб. — К.: Вид-во КНЕУ, 1998.
27.       Маркетинг: Учебник, практикум и учебно-методический комплекс по маркетингу / Р. Б. Ноздрева, Г. Д. Крылова, М. И. Соколова и др. - М.: Юристъ, 2000.
28.       Фегеле З. Директ-маркетинг. — М.: АО "Интерэксперт", 1999.

Комментариев нет:

Отправить комментарий