Глава 34
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ IННОВАЦIЙНОЇ ДIЯЛЬНОСТI
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ IННОВАЦIЙНОЇ ДIЯЛЬНОСТI
1. Iнновацiйною дiяльнiстю у сферi господарювання є дiяльнiсть учасникiв господарських вiдносин, що здiйснюється на основi реалiзацiї iнвестицiй з метою виконання довгострокових науково-технiчних програм з тривалими строками окупностi витрат i впровадження нових науково-технiчних досягнень у виробництво та iншi сфери суспiльного життя.
1. Iнвестицiями у сферi господарювання визнаються довгостроковi вкладення рiзних видiв майна, iнтелектуальних цiнностей та майнових прав в об'єкти господарської дiяльностi з метою одержання доходу (прибутку) або досягнення iншого соцiального ефекту.
державне (комунальне) iнвестування, що здiйснюється органами державної влади або органами мiсцевого самоврядування за рахунок бюджетних коштiв та iнших коштiв вiдповiдно до закону;
комерцiйне iнвестування, що здiйснюється суб'єктами господарювання за рахунок власних або позичкових коштiв з метою розвитку бази пiдприємництва;
iноземне iнвестування, що здiйснюється iноземними юридичними особами або iноземцями, а також iншими державами;
спiльне iнвестування, що здiйснюється суб'єктами України разом з iноземними юридичними особами чи iноземцями.
1. Iнновацiйна дiяльнiсть передбачає iнвестування наукових дослiджень i розробок, спрямованих на здiйснення якiсних змiн у станi продуктивних сил i прогресивних мiжгалузевих структурних зрушень, розробки i впровадження нових видiв продукцiї i технологiй.
проведення наукових дослiджень i розробок, спрямованих на створення об'єктiв iнтелектуальної власностi, науково-технiчної продукцiї;
розробка i впровадження нових ресурсозберiгаючих технологiй, призначених для полiпшення соцiального i екологiчного становища;
технiчне переозброєння, реконструкцiя, розширення, будiвництво нових пiдприємств, що здiйснюються вперше як промислове освоєння виробництва нової продукцiї або впровадження нової технологiї.
3. Iнвестування вiдтворення основних фондiв i приросту матерiально-виробничих запасiв здiйснюється як капiтальнi вкладення.
визначення iнновацiйної дiяльностi як необхiдної складової iнвестицiйної та структурно-галузевої полiтики; формування i забезпечення реалiзацiї iнновацiйних програм та цiльових проектiв;
створення економiчних, правових та органiзацiйних умов для забезпечення державного регулювання iнновацiйної дiяльностi;
2. Держава здiйснює контроль за iнновацiйною дiяльнiстю суб'єктiв господарювання та iнших учасникiв господарських вiдносин, її вiдповiднiстю вимогам законодавства i державним iнновацiйним програмам. Законом можуть бути передбаченi галузi або об'єкти iнновацiйної дiяльностi, в яких обмежується чи забороняється використання iноземних iнвестицiй.
пiдтримку iнновацiйних програм i проектiв, спрямованих на реалiзацiю економiчної та соцiальної полiтики держави;
охорону та захист прав iнтелектуальної власностi, захист вiд недобросовiсної конкуренцiї у сферi iнновацiйної дiяльностi;
вiльний доступ до iнформацiї про прiоритети державної економiчної та соцiальної полiтики, про iнновацiйнi потреби та результати науково-технiчної дiяльностi, крiм випадкiв, передбачених законом;
пiдтримку щодо пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї кадрiв у сферi здiйснення iнновацiйної дiяльностi.
1. Iнновацiйнi проекти, що iнвестуються за рахунок Державного бюджету України або мiсцевих бюджетiв, а також проекти, замовниками яких є органи державної влади чи органи мiсцевого самоврядування, пiдлягають обов'язковiй державнiй експертизi вiдповiдно до законодавства. Iнновацiйнi проекти, що iнвестуються за рахунок iнших джерел, пiдлягають обов'язковiй державнiй експертизi з питань додержання екологiчних, мiстобудiвних та санiтарно-гiгiєнiчних вимог.
2. У разi необхiдностi експертиза окремих iнновацiйних проектiв, що мають важливе народногосподарське значення, може здiйснюватися за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України.
1. За договором на створення i передачу науково-технiчної продукцiї одна сторона (виконавець) зобов'язується виконати зумовленi завданням другої сторони (замовника) науково-дослiднi та дослiдно-конструкторськi роботи (далi - НДДКР), а замовник зобов'язується прийняти виконанi роботи (продукцiю) i оплатити їх.
2. Предметом договору на передачу науково-технiчної продукцiї може бути модифiкована науково-технiчна продукцiя.
3. Науково-технiчною продукцiєю є завершенi науково-дослiднi, проектнi, конструкторськi, технологiчнi роботи та послуги, створення дослiдних зразкiв або партiй виробiв, необхiдних для проведення НДДКР згiдно з вимогами, погодженими iз замовниками, що виконуються чи надаються суб'єктами господарювання (науководослiдними, конструкторськими, проектно-конструкторськими i технологiчними установами, органiзацiями, а також науково-дослiдними i конструкторськими пiдроздiлами пiдприємств, установ i органiзацiй тощо).
4. Договiр може укладатися на виконання усього комплексу робiт вiд дослiдження до впровадження у виробництво науково-технiчної продукцiї, а також на її подальше технiчне супроводження (обслуговування).
5. У разi якщо науково-технiчна продукцiя є результатом iнiцiативних робiт, договiр укладається на її передачу, включаючи надання послуг на її впровадження та освоєння.
6. Договори на створення i передачу науково-технiчної продукцiї для державних потреб та за участi iноземних суб'єктiв господарювання укладаються i виконуються в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України вiдповiдно до закону.
1. Вiдносини, що виникають у процесi здiйснення iнновацiйної дiяльностi, регулюються цим Кодексом та iншими законодавчими актами. До вказаних вiдносин у частинi, не врегульованiй цим Кодексом, застосовуються вiдповiднi положення Цивiльного кодексу України.
Комментариев нет:
Отправить комментарий