четверг, 10 марта 2011 г.

Облік виконання бюджету. Конспект лекцій.


Тема 7. Звітність про виконання державного та місцевих бюджетів
План
1. Поняття, принципи та класифікація бухгалтерської звітності про виконання бюджету.
2. Порядок складання та характеристика звітності про виконання державного бюджету.
3. Порядок складання та характеристика звітності про виконання місцевих бюджетів.
1. Система бухгалтерського обліку виконання бюджету передбачає суцільне безперервне відображення інформації про фінансові ресурси країни та їх використання в первинному та поточному обліку. Інформація, що відображається в документах і реєстрах бухгалтерського обліку, носить дещо відокремлений характер і, з огляду на це, є складною для аналітичних робіт. Безумовно, показники і дані зазначених етапів обліку потребують узагальнення. Вирішення зазначеного завдання відбувається на заключному чи підсумковому етапі бухгалтерського обліку — етапі складання бухгалтерської звітності.
Бухгалтерська звітність з виконання бюджету — це система узагальнених і взаємозв’язаних показників, що характеризують фінансовий стан виконання бюджету за певний період.
Процес складання бухгалтерської звітності, як і процес бухгал­терського обліку в цілому, базується на комплексі певних принципів, першим і головним з яких є достовірність відображених показників. Це можливе за умов:
·            дотримання впродовж звітного року єдиної методики відображення окремих господарських операцій та оцінки майна;
·            повноти відображення в обліку всіх господарських операцій за відповідний період;
·            своєчасності й повноти проведення та правильності відображення результатів місячної, квартальної, піврічної чи річної інвентаризації відповідно;
·            правильності віднесення доходів і видатків щодо звітного періоду.
До інших принципів бухгалтерської звітності належить обо­в’язкове та своєчасне її надання до відповідних органів, єдність форм і методики складання звітності, а також простота, доступність, ясність, раціональність.
Оскільки бухгалтерська звітність налічує значну кількість форм, кожна з яких виконує певні функції, для спрощення сприйняття загального її обсягу слід класифікувати за такими основними ознаками:
·            інформаційний обсяг;
·            мета складання;
·            рівень бюджету;
·            періодичність складання;
·            рівень в ієрархічній структурі органів Державного казначейства.
За інформаційним обсягом бухгалтерська звітність про виконання бюджету поділяється на часткову — звітність, що відображає відповідні напрями бухгалтерського обліку (звіт про рух грошових коштів, звіт про бюджетну заборгованість і т. п.), та загальну — ту, що характеризує всі господарські процеси в цілому (сальдовий баланс, звіт про фінансовий стан бюджету, звіт про виконання Державного бюджету).
За метою складання звітність поділяється на зовнішню і внутрішню. Перша призначена для зовнішніх споживачів інформації і має виключно регламентований характер. Типові форми зовнішньої бухгалтерської звітності про виконання бюджету та інструкції про порядок їх заповнення розробляються і затверджуються Державним казначейством України з урахуванням вимог Мінфіну України. Внутрішня звітність використовується для потреб органів Державного казначейства та установ і має вільну форму.
За рівнем бюджету виділяють: звітність, що складають по виконанню місцевих бюджетів; звітність, що складається по виконанню Державного бюджету; зведену звітність. Відповідно до зазначеного класифікаційного групування здійснюється шифруван­ня звітних форм. Приміром, першій підгрупі звітності належить шифр ММБ, що означає «місячна звітність по місцевому бюджету», другій — МДБ — «місячна звітність по Державному бюджету».
І нарешті, залежно від періоду, який охоплює звітність, вона поділяється на щоденну, періодичну (місячна, квартальна та річна). Зауважимо, що відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» звітним роком для всіх підприємств і установ вважається період з 1 січня по 31 грудня включно.
Бухгалтерські звіти складають за отриманими доходами та проведеними видатками, здійсненими у національній грошовій одиниці України та іноземній валюті, при цьому операції в інозем­ній валюті відображаються в національній валюті в сумах, які визначаються шляхом перерахунку іноземної валюти за курсом Національного банку України, що діє на дату здійснення операцій. Звіти складають у гривнях, а зведені звіти — у тисячах гривень з одним десятковим знаком.
У бухгалтерських звітах і балансах не повинно бути ніяких підчисток і помарок. Виправлення помилок у звітах здійснюється з дотриманням «Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 р. № 88. Бухгалтерські звіти та пояснювальні записки до них підписуються керів­ником і головним бухгалтером установи. Без таких підписів звіти вважаються недійсними.
Порядок надання бухгалтерської звітності про виконання бюджету здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України.
Користувачами інформації заключного етапу обліку виконання бюджету виступають:
·            органи Державного казначейства;
·            Міністерство фінансів України;
·            Кабінет Міністрів України;
·            Рахункова палата України та Верховна Рада України;
·            Адміністрація Президента України;
·            Міністерство економіки та Міністерство з питань європейської інтеграції України;
·            податкові органи;
·            органи митної служби;
·            Державний комітет статистики України;
·            українські та міжнародні фінансові організації.
При складанні бухгалтерської звітності про виконання Державного та місцевих бюджетів застосовується бюджетна класифікація, затверджена наказом Міністерства фінансів України «Про бюджетну класифікацію та її запровадження».
2. Як зазначалося в попередньому пункті, органи Державного казначейства, згідно з визначеною нормативною базою бухгалтерського обліку, складають та надають у відповідні органи щоденну, місячну, квартальну та річну звітність щодо виконання Державного бюджету. Кожний з видів звітності містить набір стандартних форм, а саме:
Пакет щоденна звітність:
·            щоденний оборотно-сальдовий баланс, у якому відображають сальдо на початок дня, обороти за дебетом і кредитом за день і залишки на кінець дня за активом і пасивом за кожним рахунком (балансовим, бюджетним, меморандним та позабалансовим), з проміжним підсумком за рахунками другого та третього порядків, а також подальшими підсумками за кожним класом рахунків і загальний підсумок за всіма рахунками. Достовірність і правильність складання щоденного балансу оборотів та залишків контролюється рівністю дебетових і кредитових оборотів та залишків за активом і пасивом. Наявність такої рівності є обо­в’язковою умовою початку нового операційного дня в органі Державного казначейства. Щоденний оборотно-сальдовий баланс перевіряється й підписується керівником і головним бухгалтером органу Держказначейства або особами, які ним уповноважені (додаток 6);
·            Звіт про виконання Державного бюджету за доходами. Ця звітна форма укладається на підставі даних про рух коштів на аналітичних рахунках, відкритих за балансовими рахунками 3111, 6111, 3121, 6112, 3131, 6113, 3522, 6114, щоденно на початку наступного операційного дня, не пізніше 9 години ранку управління Державного казначейства складають Звіт про виконання державного бюджету за доходами в розрізі видів надходжень у цілому по області та передають його (в електронному вигляді) до Державного казначейства України (центральний рівень). Одночасно обласні управління Державного казначейства формують Звіти про виконання державного бюджету за доходами в розрізі районних відділень за видами надходжень та передають їх (в електронному вигляді) до 11 години органам податкової служби на обласному рівні та районним відділенням Державного казначейства для подальшої передачі районним податковим інспекціям;
·            оперативний Звіт про надходження податків, зборів (обо­в’язкових платежів) до Державного бюджету України. Зазначена звітна форма складається Державним казначейством України на підставі даних про надходження коштів до Державного бюджету за звітом Національного банку України (ф. 412) та документів про розрахунки з бюджетом, проведені без наявної сплати. Форма складається на звітну дату, що передує дню складання, на другий банківський день;
·           консолідований Звіт про виконання Державного бюджету за доходами. Означена форма складається на підставі інформації за звітами управлінь Державного казначейства, зокрема щодо доходів. Звіт надається органам, що здійснюють контроль за нарахуванням та сплатою платежів до бюджету;
·           Звіт про зарахування коштів за доходами.
Звіт готується щоденно Державним казначейством України після отримання звітів про виконання Державного бюджету за доходами від управлінь казначейства в термін до 13 години і передає останній до Державної митної служби України засобами електронної пошти (модемного зв’язку).
Пакет «місячна звітність»:
— форма № 1 мдб «Сальдовий баланс рахунків»;
— форма № 2 мдб «Звіт про виконання державного бюджету»;
— форма № 7 мдб «Звіт про бюджетну заборгованість»;
— Довідка про повернення кредитів, наданих з Державного бюджету;
— Інформація про виконання захищених статей видатків Державного бюджету України;
— Інформація про використання коштів з резервного фонду Кабінету Міністрів України;
Форма № 1 мдб «Сальдовий баланс рахунків» складається органами Державного казначейства на підставі даних синтетичного обліку, звірених з даними аналітичного обліку за всіма рахунками 1—9 класів Плану рахунків, на певну дату — 1-е число місяця, наступного за звітним. Важливою умовою балансу є тотожність його даних аналогічним показникам інших форм звітності. Термін подання форми № 1 мдб — до 10-го числа місяця, наступ­ного за звітним.
Форма № 2 мдб «Звіт про виконання державного бюджету» готується станом на 1 число місяця, наступного за звітним. Вона складається з трьох розділів, зокрема: І. Доходи; ІІ. Видатки; ІІІ. Фінансування із Державного бюджету України.
Розділ I «Доходи» складається органами Державного казначейства в розрізі загального та спеціального фондів Державного бюджету з виділенням в їх межах грошових та негрошових операцій на підставі даних аналітичного обліку доходів, що мають бути звірені з даними органів Державної податкової адміністрації України, Державної митної служби та Державного казначейства України. Відображення інформації здійснюється в розрізі кодів бюджетної класифікації за доходами.
Розділ II «Видатки» складається на підставі даних аналітичного обліку, що попередньо звіряються з даними синтетичного обліку видатків органів Державного казначейства та звітами розпорядників бюджетних коштів за формами № 2 мд «Звіт про виконання кошторису установи», № 4—1 мд «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами», № 4—2 мд «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ», № 4—3 мд «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду». Показники зазначеного розділу групуються за КЕКВ та КПКВ.
Зазначений розділ містить такі підрозділи:
2.1. Видатки загального фонду.
2.2. Видатки спеціального фонду.
2.2.1. Видатки спеціального фонду бюджету, проведені за рахунок коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами.
2.2.2. Видатки спеціального фонду бюджету, проведені за рахунок коштів, отриманих як інші джерела власних надходжень бюджетних установ.
2.2.3. Видатки спеціального фонду бюджету, проведені за рахунок доходів спеціального фонду, що направляються на спеціальні видатки.
Розділ III «Фінансування Державного бюджету України» фор­мується тільки на центральному рівні на підставі даних аналітичного обліку. Означений розділ містить підрозділи 3.1. за типом кредитора та 3.2. за типом боргового зобов’язання, які, у свою чергу, складаються з частин «Внутрішнє фінансування» та «Зовнішнє фінансування». Інформація за останніми групується в розрізі кодів класифікації фінансування бюджету за типом кредитора та за типом боргового зобов’язання загального та спеціального фондів Державного бюджету.
Звіт форми 7 мдб містить 2 частини і складається в розрізі кодів програмної та економічної класифікації видатків окремо по загальному та спеціальному фондах державного бюджету: частина I «Дані про наявність дебіторської та кредиторської заборгованості розпорядників» Звіту містить підпункт «Інформація про заборгованість бюджетних установ»; частина ІІ «Звіт про фінансові зобов’язання розпорядників бюджетних коштів».
Довідка про повернення кредитів, наданих з Державного бюджету, формується органами Державного казначейства в розрізі кодів бюджетної класифікації доходів за загальним та спеціальним фондами Державного бюджету на підставі даних аналітичного обліку коштів, які надійшли в рахунок повернення бюджетних кредитів.
Інформація про виконання захищених статей видатків Держав­ного бюджету України складається Державним казначейством України на підставі даних бухгалтерського обліку по загальному фондами Державного бюджету. В розрізі кодів програмної та економічної класифікації видатків загального фонду Державного бюджету, відповідно до ст. 30 Закону України «Про Державний бюджет України на фінасовий рік», що визначає склад захищених статей бюджету. Позиції форми включають такі формулювання: «затверджено на рік», «затверджено на рік з урахуванням змін», «фактично виділено асигнування з початку року», «касові видатки з початку року». Означена форма звітності складається виключно на центральному рівні.
Інформація про використання коштів з резервного фонду Кабінету Міністрів України складається Державним казначейством на підставі даних бухгалтерського обліку по загальному фонду Державного бюджету за кодом програмної класифікації 3511031 «Резервний фонд КМУ». В ньому визначаються такі позиції: «дата й номер постанови», «передбачено постановами» (КМУ), «фактично виділено асигнувань з початку року», «касові видатки з початку року», «залишок невикористаних коштів на кінець звітного періоду».
Пакет «квартальна звітність» включає:
— форму № 1 кдб «Звіт про фінансовий стан Державного бюджету України (баланс)»;
— форма № 1 к «Сальдовий баланс рахунків»;
— форма № 2 кдб «Звіт про виконання державного бюджету»;
— форма № 2.2.3.1 кдб «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)»;
— форма № 3 кдб «Звіт про рух грошових коштів»;
— форма № 7 кдб «Звіт про бюджетну заборгованість»;
— Довідку про повернення кредитів, наданих з Державного бюджету;
— Інформація про використання коштів з резервного фонду Державного бюджету України;
— Інформація про стан державного боргу;
— Звіт про кредити та операції, що стосуються державних гарантійних зобов’язань;
— Інформація про виконання захищених статей видатків Державного бюджету України;
— Звіт про надходження до спеціального фонду Державного бюджету України з розподілом на виконання програм;
— Довідка про депозитні операції;
— Пояснювальна записка.
Квартальні звіти про виконання Державного бюджету складаються в тисячах гривень з трьома знаками після коми. Термін подання форм квартальної звітності закінчується 25-го числа місяця, наступного за звітним.
Форма № 1 кдб «Звіт про фінансовий стан Державного бюджету України (баланс)» складається органами Державного казначейства на підставі даних синтетичного обліку, звірених з даними аналітичного обліку за рахунками 1—5 класів Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання Державного та місцевих бюджетів.
Форма № 1 к «Сальдовий баланс рахунків» складається органами Державного казначейства на підставі даних синтетичного обліку, звірених з даними аналітичного обліку за всіма рахунками 1—9 класів Плану рахунків, до моменту формування балансу (дані балансу мають бути тотожні аналогічним даним інших форм звітності).
Форма № 3 кдб «Звіт про рух грошових коштів» складається в розрізі загального та спеціального фонду і містить чотири розділи:
І. Операційна діяльність.
ІІ. Інвестиційна діяльність.
ІІІ. Нерозподілені видатки.
ІV. Фінансова діяльність.
Розділ І «Операційна діяльність» звіту складається на підставі даних бухгалтерського обліку, звірених щодо доходів з даними Державного казначейства України та Державної податкової адміністрації України за підрозділами: «Операційні доходи» та «Операційні видатки».
Розділ ІІ «Інвестиційна діяльність» складається органами Дер­жавного казначейства на підставі даних відповідних балансових рахунків Плану рахунків бухгалтерського обліку органів Державного казначейства, звірених з даними Державного казначейства України і включає підрозділи: «Інвестиційні доходи» та «Інвестиційні видатки».
Розділ ІІІ «Нерозподілені видатки» складається органами Державного казначейства по загальному і спеціальному фондах Державного бюджету на підставі даних бухгалтерського обліку в межах відповідних рахунків, звірених з даними Державного казначейства України.
Розділ ІV «Фінансова діяльність» включає підрозділи: «Внутрішнє фінансування» та «Зовнішнє фінансування», які складаються в розрізі видів боргових зобов’язань Державного бюджету на підставі даних аналітичного обліку Державного казначейства України.
Форма № 2 кдб «Звіт про виконання Державного бюджету» налічує три розділи, а саме:
І. Доходи.
ІІ. Видатки.
ІІІ. Фінансування Державного бюджету України.
Щодо характеристики показників та складових І і ІІ розділів, відмітимо їх ідентичність складовими форми 2 мдб, опис якої був наданий раніше. Зауважимо лише, що дані аналітичного обліку, покладені в основу розділу «Видатки», звіряються з такими формами квартальної звітності розпорядників коштів як 2 кд, 4—1 кд, 4—2 кд, 4—3 кд. ІІІ розділ містить таку інформацію в розрізі КБК:
·         загальний фонд — показники «річний розпис», «план з урахуванням змін», «виконано»;
·         спеціальний фонд — показники «річний розпис», «план з урахуванням змін» «виконано»;
·         разом — показники «річний розпис», «виконано».
Форма № 2.2.3. 1 кдб «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)» складається органами Державного казначейства на підставі звітів установ, які стримують кошти міжнарод­них фінансових організацій для підготовки та реалізації проектів економічного соціального розвитку України, за формою «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних організацій).
Форма № 7 кдб «Звіт про бюджетну заборгованість» передбачає два розділи, зокрема:
I. Дані про наявність дебіторської та кредиторської заборгованості розпорядників.
II. Звіт про фінансові зобов’язання розпорядників бюджетних коштів.
ІІІ. Інформація про заборгованість бюджетних установ.
Звіт складається у розрізі кодів програмної та економічної класифікації видатків на підставі звітів розпорядників бюджетних коштів форми № 71 кд «Звіт про заборгованість бюджетних установ», № 7 кд «Звіт про заборгованість бюджетних установ» та № 8 кд «Звіт про фінансові зобов’язання бюджетних установ», звірених за відповідними даними з показниками обліку в органах Державного казначейства. У порівнянні з однойменною формою пакета «місячна звітність» обидва розділи складаються, щодо принципу належності фондам Державного бюджету, в аналогічному порядку. За структурою вони доповнені такими позиціями:
«Довідка про повернення кредитів, наданих з Державного бюджету» складається органами Державного казначейства по загальному та спеціальному фондах Державного бюджету в розрізі аналогічних показників щодо однойменної форми, охарактеризованої раніше, на підставі даних аналітичного обліку органів державного казначейства за коштами, що надійшли і зараховані в рахунок повернення бюджетних кредитів.
«Інформація про використання коштів з резервного фонду Державного бюджету України» складається органами Державного казначейства на підставі даних бухгалтерського обліку за коштами загального фонду Державного бюджету в розрізі кодів економічної класифікації видатків загального фонду Державного бюджету. Дана звітна форма заповнюється в порядку, аналогічному щодо однойменної форми з пакета «місячна звітність».
«Інформація про стан державного боргу» формується Державним казначейством України в розрізі фондів Державного бюджету за кодами класифікації боргу щодо типу кредитора на підставі даних аналітичного обліку державних боргових зобов’язань, виникнення і погашення яких відбулося в поточному бюджетному періоді. Дана звітна форма складається виключно на центральному рівні.
«Звіт про кредити та операції, що стосуються державних гарантійних зобов’язань» складається Державним казначейством України на підставі даних обліку на аналітичних рахунках щодо кредитів та операцій, щодо державних гарантійних зобов’язань, у т. ч. у валюті кредиту.
«Інформація про виконання захищених статей видатків Державного бюджету України» складається Державним казначейством України на підставі даних бухгалтерського обліку за коштами загального фонду Державного бюджету. Заповнюється в розрізі кодів програмної та економічної класифікації видатків загального фонду Державного бюджету.
«Звіт про надходження до спеціального фонду Державного бюджету України з розподілом за видами надходжень» складається в розрізі кодів програмної класифікації та кодів бюджетної класифікації надходжень Державним казначейством.
«Довідка про депозитні операції являє собою звітну форму, яка складається органами Державного казначейства на підставі довідок розпорядників коштів.
«Пояснювальна записка» укладається і подається органами Державного казначейства в разі необхідності надання роз’яснен­ня щодо проблемних питань, які виникли в ході складання форм звітів, передбачених цією інструкцією. У пояснювальній записці надаються обґрунтовані пояснення за всіма відхиленнями від затверджених показників за доходами і видатками з викладенням причин цих відхилень.
Слід зауважити, що за методикою складання даного пакета звітності дані зведеної квартальної звітності органів Державного казначейства України мають дорівнювати аналогічним зведеним звітним даним розпорядників бюджетних коштів за кодами бюджетної класифікації видатків. Весь пакет квартальної звітності надається вищестоящому органу Державного казначейства на електронних носіях та в паперовій формі.
Відповідно до наказу ДКУ «Про затвердження інструктивної бази» № 119 від 28.10.2000 до моменту складання річного звіту про виконання бюджетів органи Державного казначейства мають провести обов’язкову інвентаризацію активів, зобов’язань, включаючи і облік на позабалансових рахунках, на предмет перевірки і документального підтвердження їх наявності, стану та оцінку. Відповідальність за організацію інвентаризації покладається на керівника органу казначейства; контроль за проведенням інвентаризації відповідно до внутрішнього аудиту.
Об’єкти і часові терміни проведення інвентаризації визначаються керівником органу Державного казначейства, за виключенням умов, за якими проведення інвентаризації є обов’язковим, але не раніше 1 жовтня звітного року перед складанням річної бухгалтерської звітності.
Проведення інвентаризації здійснюється інвентаризаційною комісією, яка створюється за розпорядчим документом керівника Державного казначейства. За результатами інвентаризації органів Державного казначейства вживають заходів щодо врегулю­вання виявлених розбіжностей, відображення яких у системі бухгалтерського обліку проводиться після затвердження керівником Державного казначейства пропозицій інвентаризаційної комісії в тому місяці, в якому вона була закінчена, але не пізніше звіту за грудень.
Визначення результатів виконання бюджету за підсумками бюджетного року здійснюється на рахунках 5 класу. При цьому окремо відкривають рахунки за результатами виконання загальним та спеціальним фондами бюджету, а саме:
5111 «Результат виконання загального фонду Державного бюджету».
5112 «Результат виконання спеціального фонду Державного бюджету». За дебетом даних рахунків відбиваються видатки загального та спеціального фондів Державного бюджету, здійснені в поточному році; за кредитом рахунка сума доходів спеціального фонду Державного бюджету, що надійшли в поточному році.
5911 «Контррахунок за результатом виконання бюджету». Рахунок призначено для забезпечення подвійного запису при віднесенні на результат виконання бюджетів контррахунків 6911 «Контр­рахунок за операціями за доходами бюджетів», 7911 «Контррахунок за видатковими операціями» і 7921 «Контррахунок за операціями з кредитування за вирахуванням погашення». За дебетом рахунка відображаються суми коштів, віднесені протягом поточного року на рахунок 6911 і 7921 (за умов дебетового залишку); за кредитом рахунка — суми коштів, віднесені протягом поточного року на рахунки 7911 «Контррахунок за видатковими операціями» і 7921 «Контррахунок за операціями з кредитування за вирахуванням погашення» (за умов кредитового залишку).
За підсумком закінчення бюджетного року здійснюється закриття відповідних рахунків. Бюджетним кодексом передбачено, що не пізніше 31 грудня або на останній день іншого бюджетного періоду Державне казначейство України закриває всі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді. За виняткових обставин Міністр фінансів України може визначити інший термін закриття рахунків, у межах п’яти робочих днів після закінчення бюджетного періоду. На кінець бюджетного періоду Державне казначейство України зберігає залишки коштів на рахунках спеціального фонду Державного бюджету України (для покриття відповідних витрат у наступному бюджетному періоді з урахуванням їх цільового призначення), при цьому відкриття останніх у наступному бюджетному періоді супроводжується записом про всі не витрачені в попередньому бюджетному періоді кошти, які були одержані на виконання відповідних завдань.
Пакет «Річна звітність про виконання державного бюджету» включає такі форми звітності:
·            форма № 1 «Звіт про фінансовий стан Державного бюджету України (баланс)»;
·            форма № 2 «Звіт про результат виконання державного бюджету України»;
·            форма № 3 «Звіт про рух грошових коштів»;
·   форма № 1-1 «Сальдовий баланс рахунків за  рік»;
·   форма № 2дб «Звіт про виконання державного бюджету за  рік»;
·   форма № 2-валюта «Звіт про використання асигнувань з Державного бюджету з міжнародної діяльності України за  рік»;
·   форма № 7 «Звіт про бюджетну заборгованість за  рік»;
·   Довідка про повернення кредитів, наданих з Державного бюджету за  рік;
·   Довідка про перераховані кошти Державного бюджету тран­зитним управлінням Державного казначейства на здійснення видатків для розпорядників бюджетних коштів за  рік;
·   Довідка про звірку доходів Державного та місцевих бюджетів за рік;
·   Довідка про суми залишків коштів, перерахованих у поточному році;
·   Розшифровка надходжень по коду 24121000 «Плата за послуги, що надаються бюджетними установами»;
·   Розшифровка надходжень по коду 24122000 «Інші джерела власних надходжень бюджетних установ»;
·   Довідка про депозитні операції;
·   Довідка про кредиторську заборгованість;
·   Інформація про виконання захищених статей видатків Державного бюджету України за  рік;
·   Звіт про використання коштів з резервного фонду Державного бюджету України за  рік;
·   Інформація про стан державного боргу;
·   Звіт про кредити та операції, що стосуються державних гарантійних зобов’язань за  рік;
·   Довідка установи банку, що підтверджує залишки коштів на рахунках, відкритих на ім’я органів Державного казначейства за  рік;
·   Довідка до пояснювальної записки;
·   Пояснювальна записка до річного звіту.
Форма № 1 «Звіт про фінансовий стан Державного бюджету України (баланс)» складається органами Державного казначейства на підставі даних синтетичного обліку, звірених з даними аналітичного обліку за рахунками 1—5 класів Плану рахунків бух­галтерського обліку виконання Державного та місцевих бюджетів.
Форма № 2 «Звіт про результат виконання державного бюджету за рік» включає три розділи: «Операційні доходи», «Операційні витрати», «Фінансування».
Форма №3 «Звіт про рух грошових коштів» має такі підрозділи: «Операційна діяльність», «Інвестиційна діяльність», «Нерозподілені видатки» та «Фінансова діяльність».
У пояснювальній записці наводять основні фактори, що вплинули на виконання Державного бюджету за доходами та видатками.
Форма № 1 «Сальдовий баланс рахунків за рік» складається органами Державного казначейства на підставі даних синтетичного обліку, звірених до заповнення балансу з даними аналітичного обліку за всіма рахунками 1—9 класів Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання Державного та місцевих бюджетів. Умовою складання якісного та достовірного балансу виступає тотожність його даних аналогічним даним інших форм звітності.
Форма № 2 дб «Звіт про виконання державного бюджету за рік» складається з трьох розділів:
І. Доходи.
ІІ. Видатки.
ІІІ. Фінансування Державного бюджету України.
Розділ I «Доходи» складається органами Державного казначейства по загальному та спеціальному фондах Державного бюджету з виділенням негрошових операцій на підставі даних аналітичного обліку доходів, що мають бути звірені з даними органів Державної податкової адміністрації України, Державної митної служби та Державного казначейства України. Означений розділ містить такі позиції за загальним та спеціальним фондами: «Планові показники», «Надійшли з початку року», (у тому числі «грошові операції», «негрошові операції»); а також підсумки щодо загальної суми за фондами в розрізі надходжень з початку року за грошовими та негрошовими операціями відповідно.
Розділ II «Видатки» складається в розрізі кодів програмної та економічної класифікації видатків на підставі даних аналітичного обліку, звірених з даними синтетичного обліку видатків органів Державного казначейства та звітами розпорядників бюджетних коштів за формами № 2 дб «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи», № 4—1 д «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надходять бюджетними установами № 4—2 д «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ», № 4—3 д «Звіт про рух інших надходжень спеціального фонду». Зазначений розділ за зведеним показником «Видатки» містить наступні позиції за касовими видатками в розрізі спеціального, загального фондів та їх суми: «всього», «з них негрошових операцій». Другий розділ складається з таких підрозділів:
2.1. Видатки загального фонду бюджету містить позиції:
«затверджено на рік з урахуванням змін», «бюджетні асигнування з урахуванням змін», «залишок коштів на початок року», «надійшло коштів з початку року», «касові видатки», «залишок коштів на кінець року».
2.2. Видатки спеціального фонду бюджету містить позиції: «затверджено на рік», «бюджетні асигнування з урахуванням змін», «залишок коштів на початок року», «надійшло коштів з початку року», «касові видатки: усього; з них негрошових операцій», «залишок коштів на кінець року».
2.2.1. Видатки спеціального фонду бюджету, проведені за рахунок коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами;
2.2.2. Видатки спеціального фонду бюджету, проведені за рахунок коштів, отриманих з інших джерел власних надходжень бюджетних установ;
2.2.3. Видатки спеціального фонду бюджету, проведені за рахунок доходів спеціального фонду, що направляються на спеціальні видатки;
Розділ III «Фінансування Державного бюджету України» складається тільки на центральному рівні Державним казначейством у розрізі підрозділів:
3.1 за типом кредитора
3.2 за типом боргового зобов’язання які, у свою чергу, виключають частки:
  внутрішнє фінансування;
  зовнішнє фінансування;
Форма № 2 — валюта «Звіт про використання коштів державного бюджету з міжнародної діяльності України за рік» складається Державним казначейством України в розділі КВКВ, КФКВ та КЕКВ на підставі звітів «Звіт про використання коштів загального фонду бюджету з міжнародної діяльності України») головних розпорядників коштів, що отримують бюджетні кошти в іноземній валюті.
Форма № 7 «Звіт про бюджетну заборгованість за рік» складається за загальним і спеціальним фондами окремо у розрізі кодів програмної та економічної класифікації видатків на підставі відповідних звітів розпорядників коштів бюджету, звірених за окремими даними з обліком органів Державного казначейства і містить два розділи:
I. Дані про наявність дебіторської та кредиторської заборгованості розпорядників.
II. Звіт про фінансові зобов’язання розпорядників коштів бюджету.
Звіт складається на підставі звітів розпорядників коштів: № 7 д «Звіт про заборгованість бюджетних установ» та № 8 д «Звіт про фінансові зобов’язання бюджетних установ».
Розділ 1. «Дані про наявність дебіторської та кредиторської заборгованості розпорядників» містить позиції: «дебіторська заборгованість: «на початок року», «на звітну дату: “всього”», «з неї: термін позовної давності якої минув; що перебуває на балансі більше одного місяця”»»; «списана»»; «кредиторська заборгованість: “на початок року”; “на звітну дату: “усього”», «з неї: “термін позовної давності якої минув”»; “списана”»;
Розділ 2. «Звіт про фінансові зобов’язання розпорядників бюджетних коштів» містить позиції: «кошторисні призначення з урахуванням змін», «кредиторська заборгованість РБК на початок року», «зобов’язання на початок року: “зареєстровані: усього; з них кредиторська заборгованість”»; «незареєстровані (кредиторська заборгованість)»; «зняті з обліку фінансові зобов’язання»; «зареєстровані зобов’язання з початку року»; «касові видатки з початку року»; «зобов’язання на звітну дату»; «кредиторська заборгованість розпорядників бюджетних коштів на звітну дату, усього»; «зареєстровані»; “усього”, у тому числі: кредиторська заборгованість, формальні зобов’язання ; «незареєстровані “кредиторська заборгованість”».
Довідка про повернення кредитів, наданих з Державного бюджету за рік, складається органами Державного казначейства в розрізі загального та спеціального фондів Державного бюд­жету на підставі даних аналітичного обліку коштів, що надійшли в рахунок повернення бюджетних кредитів.
Довідка про суми залишків коштів, перерахованих у поточному році складається як додаток до відповідних частин розділу 2 звіту форми № 2 дб «Звіт про виконання державного бюджету за рік.» за умов перерахування у поточному році залишку, що склався на кінець минулого року на відповідному рахунку розпорядника бюджетних коштів у розрізі кодів програмної та економічної класифікації видатків.
Довідка про перераховані кошти Державного бюджету транзитними управліннями Державного казначейства на здійснення видатків розпорядників бюджетних коштів за  рік складається базовими управліннями Державного казначейства окремо по загальному і спеціальному фондах Державного бюджету. Зазначені Довідки складаються на підставі даних бухгалтерського обліку в розрізі типів операцій (грошові кошти тощо) і подається Державному казначейству управліннями через засоби електронного зв’язку з обов’язковим підтвердженням у письмовій формі.
Розшифровка надходжень по коду 24121000 «Плата за послуги, що надаються бюджетними установами» та розшифровка надходжень по коду 24122000 «Інші джерела власних надходжень бюджетних установ» складаються на всіх рівнях системи органів Державного казначейства в розрізі кодів програмної класифікації видатків на підставі звітів розпорядників коштів».
Довідка про звірку доходів Державного та місцевих бюджетів за рік складається окремо по загальному та спеціальному фондах на підставі даних обліку доходів у органах Державного казначейства, та податкових органах. Державне казначейство України консолідує інформацію, наведену в довідках управлінь Державного казначейства в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, та звіряє її з Державною податковою адміністрацією України.
Довідка про депозитні операції відбиває інформацію про однойменні трансакції бюджетних установ.
Інформація про виконання захищених статей видатків Держав­ного бюджету України за рік складається Державним казначейством України на підставі даних бухгалтерського обліку по загальному фонду Державного бюджету. Дана звітна форма складається тільки на центральному рівні в розрізі кодів програмної та економічної класифікації видатків загального фонду Державного бюджету.
Звіт про використання коштів з резервного фонду Державного бюджету України за рік формується в розрізі кодів економічної класифікації видатків загального фонду Державного бюджету органами Державного казначейства на підставі даних бухгалтерського обліку по загальному фонду Державного бюджету.
Довідка про кредиторську заборгованість складається органами Державного казначейства України на підставі наданих розпорядником коштів однойменних Довідок. У довідці на водяться суми списаної протягом року відповідно до нормативних актів кредиторської заборгованості.
Інформація про стан державного боргу складається на центральному рівні по загальному та спеціальному фондах Державного бюджету в розрізі кодів класифікації боргу за типом кредитора на підставі даних аналітичного обліку державних боргових зобов’язань, які виникли та погашені в межах поточного бюджетного періоду.
Звіт про кредити та операції, що стосуються державних гарантійних зобов’язань за рік, складається на центральному рівні на підставі даних обліку на аналітичних рахунках, відкритих за рахунком позабалансового обліку 9811 «Гарантії, що надані банкам» Плану рахунків, по кредитах та операціях, що стосуються державних гарантійних зобов’язань, у т. ч. у валюті кредиту.
Довідка установи банку, що підтверджує залишки коштів на рахунках, відкритих на ім’я органів Державного казначейства за  рік складається однойменними установами банків, в яких на ім’я відповідних органів Державного казначейства відкриті рахун­ки. Означена звітна форма підтверджує залишки коштів, на рахун­ках 257 групи, що склались на початок планового року на цих рахунках.
У пояснювальній записці відображається така інформація в розрізі загального та спеціального фондів:
·            дані про кількість розпорядників коштів бюджету, одержувачів та інших клієнтів; кількість відкритих реєстраційних, спеціальних реєстраційних та особових рахунків у органі державного казначейства;
·            дані про наявність відмов у оплаті рахунків (кількість відмов та на яку суму) та причини відмов;
·            дані про наявність випадків несвоєчасного виконання висновків податкових органів щодо повернення помилково та/або зайво сплачених до Державного бюджету платежів, відшкодування сум ПДВ та сплачених штрафних санкцій.
3. Відповідно до наказу державного казначейства від 4.11.02 № 205 «Про затвердження казначейського обслуговування місцевих бюджетів» процес складання звітності, як і попередні етапи бухгалтерського обліку виконання місцевого бюджету, по-
кладено на органи Державного казначейства. Для відображення інформації по виконанню місцевих бюджетів передбачено пакети звітних форм аналогічної до наведеної у пункті 2 періодичності.
Пакет «щоденна звітність» включає щоденний оборотно-сальдовий баланс, форми «Звіт про виконання місцевих бюджетів за доходами», «Звіт про виконання місцевих бюджетів за видатками». Зазначені звіти складаються органами Державного казначейства та передаються фінансовим органам до 12 години робочого дня, наступного за звітним, а до 13 години — відповідним органам податкової служби у встановленому порядку. Цифрові дані звітів на останній робочий день місяця являють собою основу для складання звітності про виконання відповідних місцевих бюджетів.
Пакет «місячна звітність» включає:
          форму № 1 ммб «Сальдовий баланс рахунків»;
          форму № 2 ммб «Звіт про виконання місцевих бюджетів»;
          форму № 7 ммб «Звіт про бюджетну заборгованість»;
Сальдовий баланс рахунків складається на підставі даних синтетичного обліку за рахунками класів 1—9 Плану рахунків бухгалтерського обліку виконання бюджетів станом на 1 число місяця, наступного за звітним. До моменту укладання балансу обов’язково має бути здійснена звірка між даними синтетичного і аналітичного обліку (на останній робочий день звітного періоду).
Звіт про виконання місцевих бюджетів також складається станом на 1 число місяця, наступного за звітним і включає наступні розділи:
І. Доходи — складається в розрізі загального та спеціального фондів з угрупуванням інформації за кодами бюджетної класифікації доходів.
ІІ. Видатки — складається в розрізі фондів тимчасовою класифікацією видатків місцевих бюджетів та економічною класифікацією видатків на підставі таких форм звітності розпорядників коштів», ф. № 2 мм «Звіт про виконання кошторису установи», ф. № 4—1 мм «Звіт про надходження та використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами: ф. № 4—2 мм «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ», ф. 4—3 мм «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду».
ІІІ. Фінансування бюджету — складається на підставі даних бухгалтерського обліку в розрізі кодів класифікації фінансування бюджету за типом кредитора та за типом боргового зобов’язання по загальному і спеціальному фондах.
Звіт про бюджетну заборгованість складається на підставі данних бухгалтерського обліку, підтверджених відповідними даними звітних форм № 7 мм «Звіт про заборгованість бюджетних установ», № 7 мм. 1 «Звіт про заборгованість бюджетних установ» та № 8 мм «Звіт про фінансові зобов’язання бюджетних установ». Форма № 7 ммб складається в розрізі кодів тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів та кодів економічної класифікації видатків місцевих бюджетів по загальному і спеціальному фондах за такими розділами:
І. Дані про заборгованість бюджетних установ.
ІІ. Звіт про фінансові зобов’язання бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів.
ІІІ. Інформація про заборгованість бюджетних установ.
Дещо розширений склад має пакет «квартальна звітність», який складається з:
          форми № 1 кмб «Звіт про фінансовий стан (баланс)»;
          форми № 1—1 кмб «Сальдовий баланс рахунків»;
          форми № 2 кмб «Звіт про виконання місцевих бюджетів»;
          форми № 3 кмб «Звіт про рух грошових коштів»;
          форми № 7 кмб «Звіт про бюджетну заборгованість».
    «Звіт про надходження та використання коштів спеціального фонду місцевих бюджетів у частині власних надходжень бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів»;
    «Звіт про надання та використання коштів місцевими бюджетами субвенцій, отриманих з державного бюджету».
Квартальна звітність формується і подається до 25 числа місяця, що слідує за звітним періодом.
Форма № 1 кмб «Звіт про фінансовий стан (баланс)» складається щоквартально, станом на 1 число місяця, наступного за звіт­ним, на підставі даних синтетичного обліку, звірених з даними аналітичного обліку за відповідними рахунками виконання місцевих бюджетів 1—5 класів Плану рахунків.
Форму № 1—1 кмб «Сальдовий баланс рахунків» складають щоквартально, станом на 1 число місяця, наступного за звітним періодом, на підставі даних синтетичного обліку за балансовими та бюджетними рахунками 1—9 класів Плану рахунків. До заповнення балансу звіряють дані синтетичного і аналітичного обліку на дату 1-е число місяця, наступного за звітним періодом.
Форма № 2 кмб «Звіт про виконання місцевих бюджетів» складається станом на 1 число місяця, наступного за звітним періодом. Зазначена звітна форма включає такі розділи:
І. Доходи.
ІІ. Видатки.
ІІІ. Фінансування бюджету.
Інформація зведеної форми, що укладається на центральному рівні групується в розрізі відповідних кодів бюджетної класифікації за такими позиціями: «загальний фонд: планові показники: «затверджено місцевими радами з урахуванням змін», «кошторис­ні призначення на рік з урахуванням змін», «виконано з початку року»; «спеціальний фонд: «планові показники: «затверджено місцевими радами на рік з урахуванням змін», «кошторисні приз­начення рік з урахуванням змін», «виконана з початку року», «разом: «планові показники: «кошторисні призначення на рік з урахуванням змін»» / затверджено місцевими радами на рік з урахуванням змін», «разом: виконано з початку року».
Розділ І «Доходи» звіту складається на підставі даних бухгалтерського обліку про виконання місцевих бюджетів у розрізі кодів бюджетної класифікації доходів за фондами. Розділ ІІ «Видат­ки» звіту укладається в розрізі фондів на підставі показників звітів бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, зокрема: форми № 2 км «Звіт про виконання загального фонду кошторису установи» та № 4—1 км «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами», № 4—2 км «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ», № 4—3 км «Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду», які звіряються з окремими даними бухгалтерського обліку в розрізі кодів тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів та кодів економічної класифікації видатків. Розділ ІІІ «Фінансування бюджету» формується на підставі даних бухгалтерського обліку в розрізі кодів класифікації фінансування бюджету за типом кредитора та за типом боргового зобов’язання місцевих бюджетів у розрізі фондів бюджету.
Форма № 3 кмб «Звіт про рух грошових коштів» укладається в розрізі позицій загального та спеціального фондів і містить такі розділи:
І. Операційна діяльність (складові: «операційні доходи», «операційні видатки»).
ІІ. Інвестиційна діяльність (складові: «інвестиційні доходи» та «інвестиційні видатки»).
ІІІ. Нерозподілені видатки.
ІV. Фінансова діяльність.
Розділ І за доходами складається на підставі даних аналітичного обліку, звірених з відповідними показниками синтетичного обліку, а за видатками — на основі показників звітів бюджетних установ (ф. 2 км, ф. 4 — 1 км, ф. 4 — 2 км, ф. 4 — 3 км), які звіряються з окремими даними бухгалтерського обліку виконання місцевого бюджету.
Розділ ІІ в частині доходів має нульові показники; в частині видатків інформація групується на підставі звітних показників розпорядників коштів за вищевказаними формами, що звірені з даними бухгалтерського обліку виконання місцевих бюджетів.
Розділ ІІІ формується і заповнюється на основі аналітичної частини облікових даних, звірених з синтетичними показниками, та на підставі звітних форм 2 км та 4 — 3 км розпоряд­ників коштів по місцевому бюджету.
Розділ ІV складається в розрізі напрямків фінансування (внутрішнє і зовнішнє).
Форма № 7 кмб «Звіт про бюджетну заборгованість» складається на підставі даних звітів бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів (форми № 7 км1, № 7 км та № 8 км) і містить такі розділи: дані про заборгованість бюджетних установ, звіт про фінансові зобов’язання бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, інформація про заборгованість бюджетних установ.
Розділ І складається в розрізі кодів тимчасової функціональної класифікації місцевих бюджетів та економічної класифікації видатків окремо за загальним і спеціальним фондами і містить наступні позиції:
·         дебіторська заборгованість: на початок року; на звітну дату списана;
·         кредиторська заборгованість: на початок року, на звітну дату: усього; бюджетна, небюджетна, інша); списана, прострочена.
Показники розділу ІІ формуються за КЕКВ у межах загального фонду місцевого бюджету за такими позиціями: «зареєстровані зобов’язання станів на кінець року», «кошторисні призначення з урахуванням змін», «отримані асигнування», «зареєстровані фінансові зобов’язання у звітному періоді», «зареєстровані бюджетні фінансові зобов’язання у звітному періоді», «фінансові зобов’язання на кінець звітного періоду: усього; з них: бюджетні поточного року; бюджетні попередніх років, небюджетні, інші, поточні»».
Розділ ІІІ відображає заборгованість, що виникла при виконанні окремих програм видаткової частини кошторису, передбачених у місцевому бюджеті за поточний та минулі роки за окремими кодами тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів.
Форма № 7 кмб як і попередні звітні форми складається станом на 1 число місяця, наступного за звітним періодом.
«Звіт про надходження коштів спеціального фонду місцевих бюджетів формується в розрізі кодів тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів та видів власних надходжень на підставі показників звітів бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів (форми № 4—1 км, № 4—2 км).
Звіт про надання та використання місцевими бюджетами субвенцій, отриманих з державного бюджету складається в розрізі дотацій і субвенцій, передбачених у державному бюджеті місцевим бюджетам відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на рік».
Порядок процедур та їх проведення, що мають здійснюватись до моменту складання річної звітності є аналогічними до наведеного раніше, а тому зупинимось на їх особливостях. Так, для визначення результатів виконання місцевих бюджетів використовуються такі рахунки:
5121 «Результат виконання загального фонду місцевого бюджету».
5122 «Результат виконання спеціального фонду місцевого бюджету». За дебетом рахунків відбиваються видатки загального або спеціального фондів місцевого бюджету, здійснені в поточному році; за кредитом — суми доходів загального та спеціального фондів місцевого бюджету, що надійшли в поточному році.
5911 «Контррахунок за результатом виконання бюджету» (рахунок забезпечує подвійний запис при віднесенні на результат виконання бюджетів контррахунків 6911 «Контррахунок за операціями за доходами бюджетів», 7911 «Контррахунок за видатковими операціями» і 7921 «Контррахунок за операціями з кредитування за вирахуванням погашення»).
За дебетом означеного рахунка відображається сума коштів, віднесена протягом поточного року на рахунок 6911 і 7921 (у випадку дебетового залишку щодо останнього рахунка); за кредитом — сума коштів, віднесена протягом поточного року на рахун­ки 7911 та 7921 (у випадку кредитового залишку щодо остан­нього рахунка).
Річна звітність складається на підставі даних бухгалтерського обліку про виконання місцевих бюджетів до річного заключення рахунків та подається у такому обсязі:
    форма № 1 «Звіт про фінансовий стан (баланс)»
    форма № 1—1 «Сальдовий баланс рахунків»
    форма № 2 «Звіт про результат виконання місцевих бюджетів»
    форма № 2 мб «Звіт про виконання місцевих бюджетів»
    форма № 3 «Звіт про рух грошових коштів»
    «Інформація про надходження коштів спеціального фонду місцевих бюджетів» (додаток № 6)
    форма № 7 «Звіт про бюджетну заборгованість»
    «Інформація про виконання захищених статей видатків місцевих бюджетів за рік»
    «Звіт про використання коштів з резервного фонду»
    «Довідка про рух необоротних активів, матеріалів і продук­тів харчування бюджетних установ, що утримуються за рахунок місцевих бюджетів»
    «Звіт про рух необоротних активів бюджетних установ, що утримуються за рахунок місцевих бюджетів»
    «Звіт про недостачі та крадіжки грошових коштів і матеріальних цінностей у бюджетних установах, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів»
    «Довідка про зміни до показників загального фонду місцевих бюджетів у процесі їх уточнення протягом року»
    «Інформація про надходження до бюджету розвитку місцевих бюджетів» (додаток 14)
    Пояснювальна записка до річного звіту.
Форма № 1 «Звіт про фінансовий стан (баланс)» складається на кінець останнього дня звітного періоду на підставі даних синтетичного обліку, звірених з даними аналітичного обліку за рахун­ками 1-5 класів Плану рахунків.
Форма №  1—1 «Сальдовий баланс рахунків» укладається станом на останній робочий день звітного періоду на підставі даних синтетичного обліку за 1—9 класів Плану рахунків, з попереднім проведенням звірки між даними синтетичного і аналітичного обліку станом на останній робочий день звітного періоду. Дані балансу мають тотожно відповідати відповідним аналогічним даним інших форм звітності.
Форма № 2 «Звіт про результат виконання місцевих бюджетів» включає такі розділи:
І. Операційний дохід
ІІ. Операційні витрати
ІІІ. Фінансування.
Розділ І звіту складається на підставі даних бухгалтерського обліку про виконання місцевих бюджетів в розрізі загального та спеціального фондів і містить такі підрозділи: податки; збори, штрафи, пені; трансферти; інший операційний дохід; прибутки від продажу основних засобів.
Розділ ІІ даної звітної форми укладається на підставі даних звітів бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, звірених з окремими даними бухгалтерського обліку, по загальному і спеціальному фондах місцевих бюджетів. Зазначений розділ заповнюється в розрізі кодів тимчасової класифікації видатків загального та спеціального фондів місцевих бюджетів, на підставі даних аналітичного обліку видатків, звірених з даними синтетичного обліку і включає такі підрозділи:
державне управління; правоохоронна діяльність та забезпечення безпеки держави; освіта; охорона здоров’я; соціальний захист та соціальне забезпечення; житлово-комунальне господарство; культура і мистецтво; засоби масової інформації; фізична культура і спорт; будівництво; сільське та лісове господарство, рибне господарство та мисливство; транспорт, дорожнє господарство, зв’язок, телекомунікації та інформатика; інші послуги, пов’язані з економічною діяльністю; охорона навколишнього природного середовища та ядерна безпека; запобігання та ліквідація надзвичайних ситуацій та наслідків стихійного лиха; обслуговування державного боргу; цільові фонди; видатки, не віднесені до основних груп.
Розділ ІІІ складається в розрізі кодів класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов’язання по загальному і спеціальному фондах місцевих бюджетів на підставі даних бухгалтерського обліку.
Форма №2 мб «Звіт про виконання місцевих бюджетів» укладається станом на останній робочий день звітного періоду і включає в себе такі розділи:
І. Доходи
ІІ. Видатки
ІІІ. Фінансування бюджету.
Крім означених напрямків, інформація у зведеній формі угруповується в розрізі фондів бюджету – загального та спеціального.
Розділ І звіту складається на підставі даних частин 1. «Загальний фонд місцевих бюджетів» та 2. «Спеціальний фонд місцевих бюджетів», звірених з окремими даними бухгалтерського обліку про виконання місцевих бюджетів по загальному та спеціальному фондах у розрізі кодів бюджетної класифікації доходів.
Розділ ІІ звіту укладається на підставі даних частин 1. «Загальний фонд місцевих бюджетів» та 2. «Спеціальний фонд місцевих бюджетів», звірених з окремими даними бухгалтерського обліку, по загальному і спеціальному фондах місцевих бюджетів у розрізі кодів тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів.
Розділ ІІІ формується на основі даних бухгалтерського обліку в розрізі кодів класифікації фінансування бюджету за типом кредитора та за типом боргового зобов’язання по загальному і спеціальному фондах місцевих бюджетів.
Зведена форма заповнюється тільки на центральному рівні.
Консолідація даних звіту форми № 2 м здійснюється шляхом упорядкованого додавання показників звітності місцевих бюджетів нижчого рівня до аналогічних показників звітності місцевих бюджетів вищого рівня. Суми міжбюджетних трансфертів, які передаються місцевими бюджетами вищого рівня до місцевих бюджетів нижчого рівня та навпаки, або між місцевими бюджетами однієї підпорядкованості відображаються у звітності окремого місцевого бюджету, але не підлягають консолідації при складанні зведеного звіту.
Форма № 3 «Звіт про рух грошових коштів за рік» включає чотири розділи, а саме:
І. Операційна діяльність
ІІ. Інвестиційна діяльність
ІІІ. Нерозподілені видатки
ІV. Фінансова діяльність
Розділ І звіту складається по загальному та спеціальному фондах на підставі даних бухгалтерського обліку про виконання місцевих бюджетів. Означений розділ включає такі підрозділи:
  операційні доходи (податки; збори, штрафи, пені; трансфер­ти; інший операційний дохід; прибутки від продажу основних засобів) заповнюється в розрізі доходів загального та спеціального фондів місцевих бюджетів, на підставі даних аналітичного обліку доходів місцевих бюджетів, звірених з даними синтетичного обліку доходів;
  операційні видатки (поточні видатки; кредитування з вирахуванням погашення) укладається в розрізі видатків загального та спеціального фондів місцевих бюджетів на підставі даних аналітичного обліку, звірених з даними синтетичного обліку видатків місцевих бюджетів по загальному і спеціальному фондах місцевих бюджетів.
Розділ ІІ звіту формується за підрозділами інвестиційні доходи, інвестиційні видатки по загальному та спеціальному фондах.
Розділ ІІІ звіту складається по загальному і спеціальному фон­дах місцевих бюджетів у розрізі видатків загального і спеціального фондів місцевих бюджетів на підставі даних аналітичного обліку, звірених з даними синтетичного обліку видатків по загальному і спеціальному фондах місцевих бюджетів.
Розділ ІV включає підрозділ «Внутрішнє фінансування», інформація за яким формується в розрізі класифікації фінансування бюджету за типом боргового зобов’язання загального та спеціального фондів місцевих бюджетів, на підставі даних аналітичного обліку місцевих бюджетів.
«Інформація про надходження коштів спеціального фонду міс­цевих бюджетів» укладається в розрізі кодів тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів та підгруп власних надходжень на підставі даних звітів бюджетних установ форми № 4-1м «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами», № 4-2м «Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ».
Форма № 7 «Звіт про бюджетну заборгованість» передбачає три розділи:
I. Дані про заборгованість бюджетних установ;
II. Звіт про фінансові зобов’язання бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів; ІІІ. Інформація про заборгованість бюджетних установ, укладається за даними звітів бюджетних установ форми № 7 м, 8 м, 7 м.1 у розрізі кодів тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів та економіч­ної класифікації видатків окремо по загальному і спеціальному фондах.
Розділ I містить інформацію про дебіторську та кредиторську заборгованість, що виникла у зв’язку з виконанням кошторису за поточний та минулі роки і відповідає даним звітів бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів за формою № 7 м «Звіт про заборгованість бюджетних установ». Розділ містить інформацію про заборгованість бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів як за видатками, так і за нарахованими доходами.
Розділ ІІ складається органами Державного казначейства по загальному та спеціальному фондах (крім власних надходжень бюджетних установ) місцевих бюджетів у розрізі кодів тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів та економічної класифікації видатків на підставі окремих даних обліку органів Державного казначейства, підтверджених даними звітів бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів за формами: № 7 м «Звіт про заборгованість бюджетних установ» та № 8 м «Звіт про фінансові зобов’язання бюджетних установ».
Розділ IІІ відображає сума заборгованості, що виникла при виконанні окремих програм видаткової частини кошторису, передбачених у місцевому бюджеті (за надані пільгові довготермінові кредити тощо) і відповідає даним звіту форми № 7м1 «Звіт про заборгованість бюджетних установ» бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів.
«Інформація про виконання захищених статей видатків місцевих бюджетів за рік» укладається на підставі даних бухгалтерського обліку по загальному фонду місцевих бюджетів у розрізі кодів тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів та кодів економічної класифікації видатків загального фонду місцевих бюджетів за захищеними статтями.
«Звіт про використання коштів з резервного фонду за  рік» укладається на підставі даних бухгалтерського обліку по загальному фонду місцевих бюджетів і заповнюється в розрізі кодів економічної класифікації видатків загального фонду місцевого бюджету за кодом тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів 250102 «Резервний фонд».
«Довідка про рух матеріалів і продуктів харчування бюджетних установ, що утримуються за рахунок місцевих бюджетів» укладається на підставі даних форми № 6 «Звіт про рух матеріалів та продуктів харчування» звіту бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів та відображає вартість необоротних активів бюджетної установи, матеріалів і продуктів харчування на початок і кінець року, їх рух протягом звітного року.
«Звіт про рух необоротних активів бюджетних установ, що утримуються за рахунок місцевих бюджетів» складається на підставі даних форми № 5 «Звіт про рух необоротних активів» звіту бюджетних установ, що утримуються за рахунок коштів міс­цевих бюджетів та відображає вартість необоротних активів бюджетної установи на початок і кінець року, їх рух протягом звітного року.
«Звіт про недостачі та крадіжки грошових коштів і матеріаль­них цінностей у бюджетних установах, що утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів за  рік» складається на підставі даних звіту форми №15 «Звіт про недостачі та крадіжки грошових коштів і матеріальних цінностей в бюджетних установах»
«Довідка про зміни до показників загального фонду місцевих бюджетів у процесі їх уточнення протягом  року» відображає статті змін до планових показників загального фонду місцевих бюджетів і заповнюється в розрізі кодів тимчасової класифікації видатків місцевих бюджетів та кодів економічної класифікації видатків загального фонду місцевих бюджетів.
«Інформація про надходження до бюджету розвитку місцевих бюджетів» складається на підставі даних, наведених у формі №2 мб «Звіт про виконання місцевих бюджетів» у розрізі кодів бюджетної класифікації.
Пояснювальна записка готується Міністерством фінансів АР Крим, Головними фінансовими управліннями обласних, Київської міської державних адміністрацій, фінансовим управлінням Севастопольської міської державної адміністрації. У пояснювальній записці наводяться основні фактори, що вплинули на виконання місцевих бюджетів за доходами та видатками, зміни у фінансовому стані місцевих бюджетів за звітний період та стан дебіторської і кредиторської заборгованості та розшифровка сум надходжень за кодами бюджетної класифікації доходів 21080000 «Інші надходження» та 24060300 «Інші надходження». До пояснювальної записки додаються Довідка про депозитні суми та Довідка про списану кредиторську заборгованість.
Терміни подання річного звіту про виконання місцевих бюджетів встановлюються та затверджуються наказом Міністерства фінансів України.
Органи Державного казначейства України подають звіти про виконання місцевих бюджетів Державному казначейству України. Державне казначейство України подає зведений звіт про виконання місцевих бюджетів Міністерству фінансів України.

Комментариев нет:

Отправить комментарий